Na czym polega retargeting w marketingu?
Marketing internetowy cieszy się dzisiaj coraz większą popularnością. Dlaczego? Jest to przede wszystkim spowodowane powszechnym korzystaniem z sieci internetowej. Jeżeli szukasz informacji, chcesz poznać nowych ludzi czy zamówić nowy krem do twarzy, bardzo możliwe, że pierwsze kroki skierujesz do komputera, żeby użyć w tym celu Internetu.

W siłę rośnie szczególnie branża e-commerce. Nic dziwnego: kupowanie w Internecie jest tanie, szybkie i wygodne. Jeżeli prowadzisz własną markę lub stawiasz pierwsze kroki w marketingu online, koniecznie musisz wiedzieć czym jest retargeting.
Co to jest retargeting?
Retargeting w marketingu to działania, których podstawowym celem jest dotarcie do tych użytkowników, którzy weszli w kontakt z Twoją ofertą, ale nie sfinalizowali transakcji. Przykład? Retargeting może dotyczyć tych osób, które odwiedziły Twój sklep internetowy, obejrzały konkretny produkt, ale ostatecznie z różnych powodów nie zdecydowały się na zakup. Możliwe, że ktoś przerwał im zakupy, dopiero zaczęli się rozglądać na artykułami odpowiadającymi ich potrzebom lub w danym momencie nie mają środków i czekają na przypływ gotówki.
Pierwszy konktakt potencjalnego klienta z marką wcale nie musi oznaczać, że podejmie od decyzję o złożeniu zamówienia. Wręcz przeciwnie, bardzo możliwe, że dana osoba będzie chciała się zastanowić przed podjęciem ostatecznej decyzji lub sprawdzić ofertę konkurencji i porównać ceny. Retargeting to sygnał, dzięki któremu konsumentowi może się przypomnieć, że Twoja oferta w ogóle kiedyś zdobyła jego zainteresowanie. Zwróć uwagę na to, że pojęcie retargeringu jest często wykorzystywane zamiennie z terminem, jakim jest remarketing.
Dlaczego stosuje się retargeting?
Retargeting w ramach marketingu ma jedno podstawowe zadanie – namówić konsumentów, którzy już zwrócili uwagę na konkretny produkt lub usługę, do dokończenia transakcji. Dla właściciela marki zysk jest jeden: zwiększenie poziomu sprzedaży. Współczesny klient zazwyczaj potrzebuje zetknąć się z Twoją ofertą kilka razy, zanim podejmie decyzję o zakończeniu transakcji, dlatego działania retargetingowe to coraz częściej konieczność. Musisz liczyć się z tym, że użytkownik, który odwiedził Twój sklep, po jakimś czasie może w ogóle zapomnieć, że jakiś produkt faktycznie spełniał jego oczekiwania.
Retargeting, o ile jest prawidłowo poprowadzony, może pozytywnie wpływać na rozpoznawalność Twojej marki. Rozsądne wyświetlanie reklam pomoże Ci „zapisać się” w pamięci odbiorców. Dzięki temu, jeżeli klient będzie ostatecznie gotowy na zakup, możliwe, że zdecyduje się na skorzystanie z reklamowanej oferty.
Planując działania retargetingowe musisz mieć na uwadze jedną podstawową kwestię: umiar w reklamowaniu Twojej marki. Jeżeli reklamy będą wręcz „śledziły” użytkownika, skutek może być odmienny od założonego. Zbyt częsta ekspozycja oferty będzie denerwująca i negatywnie przełoży się na to, w jaki sposób konsument postrzega to, co masz mu do zaproponowania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie ma ostrożność.
W działaniach retargetingowych możesz wykorzystać landing page, która świetnie sprawdza się w promowaniu konkretnych, pojedynczych usług oraz produktów, ale pamiętaj, żeby landing page był dostosowany do tego, na jakim etapie znajomości z Twoją marką znajduje się dany klient. To bardzo ważne, żeby faktycznie zachęcić go do zakupów i osiągnąć zamierzony cel. Korzystając z kreatora platformy Landingi, z łatwością zbudujesz landing page odpowiadający punktowi stylu użytkownika z Twoją ofertą.
Artykuł partnera