Liczby będą promować podkarpackie RPO
PODKARPACKIE. Rozpoczęła się kampania promująca efekty Regionalnego Programu Operacyjnego w 2013 roku. Prowadzi ją firma łódzka agencja DSK, która opracowała koncepcję. Za wybór mediów odpowiada jej podwykonawca Dom Mediowy M Connection, także z Łodzi.

Wykonawca został wybrany w przetargu. Przetarg miał miał dwa kryteria – jakość i poziom kreacji oraz cena. Przy czym cena stanowiła tylko 40 proc. wagi. Jak przyznają Marta Matczyńska dyrektor Departamentu Rozwoju regionalnego i Robert Żołynia, jej zastępca, pozwoliło to wybór nie tyle najtańszej, co ewidentnie najlepszej oferty.
W przetargu startowało pięciu oferentów, w tym dwie z Podkarpacia. Oferta wybrana przez Urząd Marszałkowski kosztował 366 tys. zł. wszystko zostanie pokryte z RPO Pomoc Techniczna.
Głównym elementem pojawiającym się w kampanii będą cyfry symbolizujące konkretne wyniki – np. 33 doposażone placówki służby zdrowia, 68 kilometrów nowych dróg, 1555 kilometrów nowych sieci kanalizacyjnych. Towarzyszyć im będzie hasło „Podkarpackie. Cyfry mówią same za siebie”.
Cyfry w reklamach telewizyjnych i kinowych nie będą elementem graficznym, lecz będą animowane przez żywych ludzi. Jak to będzie wyglądać, zostało to zaprezentowane podczas konferencji prasowej w Urzędzie Marszałkowskim.
- Kolorowe cyfry będą miłe w odbiorze – zapewnia Maciej S. Kowalczyk z M Connection.
W kampanii chodzi o wzrost świadomości na temat efektów Regionalnego Programu Operacyjnego, pokazanie jaki wpływ mają unijne fundusze na rozwój województwa i jakie korzyści odnosi każdy z mieszkańców. Ponadto województwo pokazane jest jako skuteczny beneficjent unijnych pieniędzy.
Kampania prowadzona będzie w Telewizji Rzeszów – jedynej stacji o zasięgu regionalnym. Przez miesiąc zostanie wyemitowanych 80 40 sekundowych spotów. Reklamy będzie można usłyszeć, w kilku stacjach radiowych (Radio Rzeszów, Radio Via, Eska, Leliwa, Akademickie Radio Rzeszów).
- Reklama radiowa uważana jest za nieinwazyjną – mówi Maciej Kowalczyk z M Connection. – Radio jest też ważnym medium przy kampaniach informacyjno-społecznych, a ta kampania właśnie taka jest.
Reklamy będą także w Multikinie w Rzeszowie, oraz na nośnikach outdoorowych czyli wielkich tablicach jak billboardy, miniboardy oraz citylightach (tablicach podświetlanych).
- To pozwoli dotrzeć do przechodniów czy kierowców – wyjaśnia Maciej Kowalczyk.
Kampania będzie prowadzona też w internecie, na portalach Onet, Wirtualna Polska, gazeta.pl, a także nowyny24.pl. Kampanie będą geotargetowane, czyli wyświetlać mają się tylko w województwie podkarpackim.
ac