Rzeszowski ratusz kupuje nowe auta
RZESZÓW. Co niektórzy mogą się jednak zastanawiać, czy aby ogłoszenie tego przetargu w tym momencie nie jest „pijarową” wpadką nowych władz miasta.

Fot. Pixabay/CC0
No bo jak to tak? Tu kolejne zapowiedzi o podwyżkach cen biletów w komunikacji miejskiej, za postój w strefach parkowania, do tego prezydent wprost mówi, jak to nadchodzą czasy oszczędzania i cięcia niektórych kosztów... A tu w Biuletynie Informacji Publicznej pojawia się ogłoszenie o chęci zakupu dwóch nowych aut osobowych, za szacunkową kwotę w sumie 450 tys. zł.
Oczywiście to nie tak, że dobre auta w Ratuszu nie są potrzebne. Dotychczasowy tabor urzędowych aut ma już sporo na liczniku, a niektóre z nich swoje lata też mają, ale czy oczekiwania co do nowych samochodów nie są zbyt wygórowane? Po co im aż takie fury?! I żeby chociaż np. hybrydy, czy elektryczne... A gdzie tam.
Przeczytajcie sami specyfikację zamawianych aut:
„Szczegółowe minimalne wymagania:
Rok produkcji: 2022
Rodzaj nadwozia: sedan czterodrzwiowy
Liczba miejsc: pięć
Rodzaj silnika: benzynowy
Rodzaj napędu: 4x4
Pojemność silnika: nie mniej niż 1950 cm3
Moc silnika: nie mniej niż 250 KM
Skrzynia biegów: automatyczna, nie mniej niż 6-cio stopniowa
Kolor nadwozia: czarny metalizowany
Długość całkowita bez haka holowniczego: nie mniej niż 4700 mm
Szerokość całkowita bez lusterek bocznych: nie mniej niż 1800 mm
Wyposażenie - Bezpieczeństwo: hamulce tarczowe przód i tył; system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania; system rozdziału sił hamowania; system stabilizujący tor jazdy; system wspomagania hamowania; czujnik deszczu automatycznie uruchomiający wycieraczki; poduszki powietrzne (co najmniej 7 sztuk); regulowane przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami; przednie reflektory przeciwmgielne; reflektory przednie w technologii LED; tylne światła w technologii LED; czujnik parkowania przód/tył; kamera cofania; aktywny tempomat; automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne;
Wygląd zewnętrzny: zderzaki, klamki drzwi i lusterka w kolorze nadwozia; felgi ze stopów lekkich, nie mniej niż 17 cali; komplet opon letnich i opon zimowych; przyciemnione tylne szyby
Inne: układ kierowniczy ze wspomaganiem, regulowana kolumna kierownicy; wielofunkcyjna kierownica; automatyczna klimatyzacja trójstrefowa z regulacją elektroniczną; podgrzewane fotele przednie i zewnętrzne miejsca tylnej kanapy; fabryczny immobilizer; centralny zamek sterowany pilotem; elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne; elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane lusterka zewnętrzne; elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika; fabryczny radioodtwarzacz CD/MP3 z zestawem głośnomówiącym bluetooth; fabryczna nawigacja GPS; fabryczna instalacja radiowa z co najmniej 6 głośnikami; fabryczny autoalarm; komputer pokładowy; fotel kierowcy i pasażera z regulacją wysokości; regulacja odcinka lędźwiowego fotela kierowcy i pasażera' pełnowymiarowe koło zapasowe; dywaniki gumowe i welurowe dla wszystkich rzędów siedzeń”.
Oczywiście, sporo z tego wyposażenia, to właściwie standard w tej klasie aut. Tu akurat nie ma się co dziwić.
Miasto oczekuje, że na auta dostawca udzieli „pełnej gwarancji bez limitów kilometrów na minimum 2 lata na standardowe elementy samochodu, minimum 3 lata na wady powłoki lakierniczej i minimum 12 lat na perforację nadwozia”.
Maksymalny termin dostawy wynieść ma 360 dni. Termin składania ofert wyznaczono na 17 grudnia.
.