Powiat rzeszowski życzenia Boże Narodzenie 2025
Krajowy System e-Faktur
Życzenia posła Zdzisława Gawlika z okazji Bożego Narodzenia 2025
Życzenia senatora Józefa Jodłowskiego z okazji Bożego Narodzenia 2025

Krosno czeka rewolucja w organizacji transportu publicznego?

Opublikowano: 2021-05-07 15:07:14, przez: admin, w kategorii: Samorządy

KROSNO. Na razie miasto zamawia „Koncepcję docelowego modelu optymalnej organizacji przewozów w publicznym transporcie zbiorowym na obszarze funkcjonowania krośnieńskiej komunikacji miejskiej”.

Fot. MKS Krosno

Fot. MKS Krosno

 

Wyłoniony wykonawca będzie miał sporo pracy. Będzie musiał zacząć od gruntownej analizy obecnego modelu krośnieńskiej komunikacji a potem zaproponować jego alternatywne warianty.

 

Wykonawca będzie się więc musiał przyjrzeć m.in.: „charakterystyce organizacyjno-przestrzennej istniejących przewozów w transporcie publicznym na obszarze funkcjonowania krośnieńskiej komunikacji miejskiej”, przeanalizować „funkcjonalno-prawne modele organizacji przewozów na obszarze pokrywającym się z istniejącą siecią krośnieńskiej komunikacji miejskiej” oraz dokonać analizy „ekonomiczno-finansową kosztów organizacji i dopłaty samorządów do przewozów”.

Po zebraniu i przeanalizowaniu wszelkich możliwych danych, wykonawca będzie musiał:„Opracować koncepcję modyfikacji rozkładów jazdy krośnieńskiej komunikacji miejskiej z oszacowaniem prognozowanego obniżenia poziomu kosztów eksploatacyjnych operatora komunikacji miejskiej, uwzględniającej: szczegółową analizę wielkości popytu na podstawie danych z systemu automatycznego zliczania pasażerów, w następującym zakresie dla każdego z typów badanych dni, tj. dzień roboczy szkolny, sobota i niedziela (wskaźniki charakteryzujące poszczególne linie i całą sieć komunikacji miejskiej: suma liczby pasażerów, średnia liczba pasażerów na kursie, maksymalna liczba pasażerów przewiezionych 1 kursem, maksymalne napełnienie w pojeździe, średnia długość przejazdu pasażera, średni czas przejazdu pasażera, liczba pasażerów przewożonych na 1 kilometr trasy); (…) wykorzystanie przystanków (suma liczby pasażerów wsiadających i suma liczby pasażerów wysiadających) na poszczególnych liniach komunikacyjnych z wyodrębnieniem kierunków jazdy; rozkład liczby pasażerów w sieci komunikacyjnej w przedziałach 60-minutowych (wartościowo) oraz w przedziałach 180-minutowych (procentowo) na przestrzeni doby, wielkość wymiany pasażerskiej na wszystkich przystankach komunikacyjnych (liczba pasażerów wsiadających i wysiadających) z wyodrębnieniem listy rankingowej 20 przystanków charakteryzujących się największą wymianą pasażerską, zapewnienie konkurencyjności komunikacji miejskiej względem innych form przemieszczania się, systemową koordynację godzin odjazdów na obszarze miejskim, optymalne konstruowanie przejazdów technicznych między kursami liniowymi, maksymalizację prędkości eksploatacyjnej, optymalizację zatrudnienia w grupie kierowców, podniesienie efektywności przewozów na trasach międzygminnych”.

Powstać też mają: „mapy z odległościami dróg dojścia do przystanków (ekwidystanty dla co najmniej 3 przedziałów metrycznych), obejmujących realne odległości dróg dojścia z uwzględnieniem barier terenowych oraz rozmieszczenie przestrzenne mieszkańców na podstawie ewidencji meldunkowej”, wskazane obszary „wymagające poprawy dostępności usług komunikacji miejskiej” oraz zaproponowane „zmiany lub nowe lokalizacje przystanków komunikacyjnych”.

To oczywiście tylko tak pokrótce. Szczegóły oczekiwań miasta co do zakresu nowej koncepcji można przeczytać w ogłoszeniu przetargowym na platformie zakupowej Krosna.

Koncepcja powinna powinna powstać do końca sierpnia. Na oferty miasto czeka do 12 maja.

 

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij