Praca w straży pożarnej – urzędnik cywilny
SANOK.
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Sanoku
Ogłoszenie o naborze nr 68288 z dnia 08.09.2020 r.
Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów/kandydatek na stanowisko starszy inspektor do spraw: finansowych
Sekcja Finansów Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Sanoku
Miejsce wykonywania pracy:
Sanok
Adres urzędu:
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej
ul. Wincentego Witosa 60
38-500 Sanok
WARUNKI PRACY
- stanowisko pracy wyposażone w komputer i inne urządzenia biurowe (wyposażone i dostosowane do wymagań określonych dla stanowisk administracyjno-biurowych),
- oświetlenie sztuczne i naturalne,
- brak podjazdów dla osób niepełnosprawnych,
- brak toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych,
- brak wind (stanowisko pracy na II piętrze budynku)
ZAKRES ZADAŃ
Naliczanie uposażeń oraz innych świadczeń pieniężnych funkcjonariuszy, wynagrodzeń pracowników przy wykorzystaniu specjalistycznego programu płacowego
Prowadzenie dokumentacji dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych, przygotowanie rocznych informacji podatkowych zgodnie z obowiązującymi przepisami
Rozliczanie zwolnień lekarskich funkcjonariuszy i pracowników, przygotowanie zaświadczeń ZUS Z-3 w celu naliczenia zasiłków chorobowych
Sporządzanie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu (ZUS ERP-7)
Obsługa programu „Płatnik”, w tym: sporządzanie dokumentów zgłoszeniowych, deklaracji rozliczeniowych, rocznych informacji dla osoby ubezpieczonej
Sprawdzanie faktur (rachunków) pod względem formalno – rachunkowym oraz przygotowanie dokumentów do zatwierdzenia
Prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych, płatności wobec kontrahentów oraz rozliczeń z ZUS i US
Prowadzenie rozliczeń związanych z umowami cywilnoprawnymi oraz rozliczanie należności za podróże służbowe
Udział w przebiegu inwentaryzacji majątku Komendy Powiatowej
Archiwizacja dokumentacji księgowej budżetu
Prowadzenie spraw związanych z archiwum zakładowym podczas nieobecności pracownika, któremu są powierzone te czynności
Zastępstwo podczas nieobecności Głównego Księgowego
Obsługa kancelarii ogólnej i sekretariatu Komendy Powiatowej PSP podczas nieobecności pracownika, któremu powierzono te czynności
Wykonywanie innych czynności wynikających z wytycznych Komendanta Głównego, Komendanta Wojewódzkiego oraz inne czynności zlecone przez Komendanta Powiatowego
WYMAGANIA NIEZBĘDNE
Wykształcenie: wyższe ekonomiczne lub wyższe i ukończone studia podyplomowe o profilu ekonomicznym
znajomość przepisów (prawa pracy, ustawy o Państwowej Straży Pożarnej, ustawy o służbie cywilnej, Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o finansach publicznych i rachunkowości) w zakresie realizowanych zadań
znajomość obsługi programów edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny, poczta elektroniczna, korzystanie z internetu
nieposzlakowana opinia
Posiadanie obywatelstwa polskiego
Korzystanie z pełni praw publicznych
Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
WYMAGANIA DODATKOWE
doświadczenie zawodowe:
znajomość i umiejętność zastosowania w praktyce przepisów ustawy o finansach publicznych oraz ustawy o rachunkowości
praktyczna znajomość zagadnień księgowych
znajomość przepisów związanych z działalnością jednostek budżetowych
znajomość przepisów ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
znajomość programów finansowo – księgowych
prawo jazdy kategorii B
rzetelność, sumienność, zdyscyplinowanie, skrupulatność, cierpliwość, umiejętność pracy w zespole
umiejętność analitycznego myślenia
znajomość obsługi urządzeń biurowych
komunikatywność, dokładność, odpowiedzialność i umiejętność pracy w szybkim tempie, spostrzegawczość, dobra pamięć i zdolność do logicznego rozumowania
praca wymaga samodzielności myślenia i przetwarzania złożonych lub różnorodnych informacji przy jednoczesnym znacznym obciążeniu pamięci oraz dużej koncentracji przez większość dnia pracy
znajomość zasad redagowania pism urzędowych
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA NIEZBĘDNE
CV i list motywacyjny
Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
kserokopie dokumentów potwierdzających spełnianie wymagań niezbędnych i dodatkowych
kserokopie świadectw pracy z ewentualnych poprzednich miejsc zatrudnienia
zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia (braku przeciwwskazań do pracy na stanowisku starszy inspektor)
oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji
klauzula informacyjna RODO
kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatów
Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
DOKUMENTY I OŚWIADCZENIA DODATKOWE
Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
TERMINY I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW
Dokumenty należy złożyć do: 21.09.2020
Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
Miejsce składania dokumentów:
Sekretariat Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Sanoku
DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA
KLAUZULA INFORMACYJNA
Zgodnie z art. 13 ust.1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE „RODO”, informuję, że:
1. Administratorem przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe jest Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Sanoku, ul. Wincentego Witosa 60, 38-500 Sanok.
2. Inspektorem ochrony danych osobowych można skontaktować się poprzez adres e- mail: u.redziniak@podkarpacie.straz.pl
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej na podstawie wymagań określonych w art.4 ustawy o służbie cywilnej z dnia 21 listopada 2008r.
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych są komórki realizujące proces naboru w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Sanoku
5. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których Komendant Powiatowy PSP w Sanoku ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego stanowiska). Dokumenty kandydata, który zostanie wyłoniony w postępowaniu kwalifikacyjnym zostaną dołączone do jego akt osobowych. Dokumenty aplikacyjne pozostałych kandydatów, można odebrać w wydziale kadr KP PSP w Sanoku do 3 miesięcy od daty zakończenia naboru. Dokumenty nieodebrane zostaną zniszczone komisyjnie.
7. Posiadają Pani/Pan prawo żądania dostępu do treści swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
8. Posiada Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016r.
9. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej. Jest Pani/Pan zobowiązana/y do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie wyłączenie z procesu naboru.
10. Przetwarzanie podanych przez Państwa danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych RODO z dnia 27 kwietnia 2016r.
Czytelny podpis
INNE INFORMACJE:
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, nie wynosi co najmniej 6%.
Nabór na stanowisko Starszy inspektor w KSC w tutejszej komendzie będzie przeprowadzony w następujących etapach:
1. Wstępna ocena ofert oraz ustalenie listy kandydatów spełniających wymogi formalne określone w ogłoszeniu o naborze od 22 do 23 września 2020 r. Tylko osoby spełniające wymogi przechodzą do dalszych etapów naboru. Ogłoszenie wyników I etapu w dniu 24 września 2020 r.
2. Test sprawdzający wiedzę merytoryczną z zakresu prawa, administracji, znajomości ustawy o Państwowej Straży Pożarnej, o służbie cywilnej, ochronie danych osobowych, ustawy o rachunkowości i o finansach publicznych w formie pisemnej. Test składa się z 30 pytań punktowanych 1 pkt za odpowiedź prawidłową i 0 pkt za odpowiedź błędną. Do dalszych etapów naboru przechodzą osoby, które uzyskały min. 20 pkt z testu. Test odbędzie się w dniu 29 września 2020 r.
3. Przeprowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej w dniu 2 października 2020 r.
4. Po trzech etapach komisja wyłania pięć najlepszych kandydatur, które zostają przedstawione Komendantowi.
5. Wybór kandydata spośród przedstawionych kandydatur. Ogłoszenie wyników naboru w dniu 6 października 2020 r.
Wyniki naboru ogłoszone zostaną na tablicy ogłoszeń w budynku Komendy Powiatowej PSP w Sanoku, na stronie internetowej KP PSP w Sanoku (www.straz.sanok.pl) oraz na stronie Urzędu Służby Cywilnej (www.dsc.kprm.gov.pl).
W związku z trwającą sytuacją epidemiczną terminy mogą ulec zmianie. Kandydaci w takim przypadku zostaną powiadomieni telefonicznie.
Dodatkowe informacje można uzyskać pod nr tel. 13 4658900