Nieuczciwi sprzedawcy prądu znowu szukają klientów
Na Podkarpaciu i Lubelszczyźnie znów pojawili się nieuczciwi handlowcy, którzy podszywają się pod markę PGE. Odwiedzają klientów w domach i namawiają do zmiany sprzedawcy lub akceptacji rzekomo nowych taryf.

Fot. Pixabay/CC0
W ostatnich dniach o takich wizytach informowali mieszkańcy Rzeszowa i Puław. Tymczasem PGE Obrót (która przejął m.in. klientów dawnego Rzeszowskiego Zakładu Energetycznego) informuje, że nie odwiedza swoich klientów w domach w celu podpisania nowych umów lub dokonania jakichkolwiek zmian w dokumentacji.
Żeby nie dać się oszukać, należy pamiętać o kilku ważnych zasadach:
1. Należy dokładnie sprawdzić tożsamość handlowca, który nas odwiedza i to, jaką firmę reprezentuje.
2. Należy dokładnie zapoznać się z przedstawionymi dokumentami: skontrolować wysokość opłaty handlowej, kary za nieterminowe wpłaty oraz wszelkie dodatkowe koszty, a także sprawdzić, jakie są warunki rozwiązania umowy.
3. W przypadku podpisania umowy, należy zachować jeden egzemplarz.
W przypadku podpisania umowy poza siedzibą firmy (czyli np. w domu) mamy prawo do jej rozwiązana w ciągu 14 dni, bez żadnych negatywnych skutków.
Jeśli klient ma jakiekolwiek wątpliwości może zadzwonić pod numer Infolinii PGE 422 222 222. Często, taki telefon nie tylko pozwala ochronić siebie, ale także pomaga ostrzegać innych mieszkańców danego terenu.