Biznes w chmurze, z jednym interfejsem
Sprawy firmowe można prowadzić w każdym czasie i z prawie każdego miejsca na ziemi. Pozwalają na to cloud computing i united communications.
Technologia Cloud Computing polega na przeniesieniu wszystkich procesów biznesowych do tzw. „chmury”, czyli internetu. Dzięki temu możemy nadzorować przebieg poszczególnych działań z każdego miejsca, logując się do systemu online.
- Powszechne korzystanie ze smartphonów czy tabletów z łączem internetowym, sprzyja wdrożeniom systemów w „chmurze” - mówi Piotr Krzysztoporski, Dyrektor ds. Konsultingu IT z Epicor. - Nawet będąc na urlopie uzyskujemy szybki dostęp do danych firmowych, a wykorzystując odpowiednie aplikacje możemy je również edytować i zapisywać naniesione zmiany.
Drugim kierunkiem rozwoju IT dla zdalnego zarządzania firmą jest koncepcja komunikacji zintegrowanej (Unified Communications).
- To od jakości naszych kanałów komunikacji zależy szybkość załatwienia danej sprawy, a UC jest po to, żeby ten proces uprościć i zaoszczędzić czas – wyjaśnia Tomasz Miller, menedżer ds. Produktu z Jabra.
Ideą Unified Communications jest obsługa różnych kanałów za pomocą jednego interfejsu.
W dobie rosnącej mobilności pracowników oraz dynamiki pracy rozwiązania Unified Communication & Collaboration pozwalają dzięki jednej platformie przesyłać dane, prowadzić tele- czy wideokonferencji, nawet wtedy, gdy przebywamy poza biurem.
Popularność Cloud Computing oraz UC potwierdzają także raporty ośrodków badawczych. „Chmura” to według analityków Gartnera jeden z wiodących kierunków rozwoju rynku teleinformatycznego, natomiast Frost & Sullivan prognozuje, że do 2015 liczba użytkowników UC wzrośnie aż do 50 mln w skali świata. Podobne dane wypływają z badań firmy Jabra, która szacuje, że będzie to liczba bliska 49,5 mln osób.