Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Studiuj transport - spedycję - logistykę

Jak wybrać lokalizację punktu usługowego

Opublikowano: 2012-01-20 20:58:05, przez: admin, w kategorii: Biznes

Wybór lokalu usługowego powinien być podyktowany wymogami wynikającymi ze specyfiki prowadzonej działalności. Należy jednak pamiętać, że ważnym czynnikiem, który w sposób znaczący może wpłynąć na zyskowność przedsięwzięcia biznesowego jest lokalizacja placówki.

Fot. Północ Nieruchomości

Fot. Północ Nieruchomości

W przypadku działalności opartej na osobistej obsłudze klienta w placówce, lokal powinna charakteryzować dobra dostępność komunikacyjna. Istotna w tym wypadku będzie dobrze rozwinięta infrastruktura drogowa okolicy oraz bliskość przystanków komunikacji miejskiej. Ważne są też miejsca parkingowe. Zbyt długie poszukiwanie przez klienta miejsca do zaparkowania może go ostatecznie zniechęcić do skorzystania z usług firmy.

Efekty działalności usługowej bardzo często zależą od pozyskania odpowiedniej ilości klientów “z ulicy”. W tym wypadku dużego znaczenia nabiera odpowiednia ekspozycja lokalu.

Ceny najmu najatrakcyjniejszych powierzchni są jednak dosyć wysokie, jak na możliwości niewielkich przedsiębiorstw. W takim wypadku warto poszukać atrakcyjnego lokalu poza ścisłym centrum, na przykład na terenie dużego osiedla mieszkaniowego. Często okazuje się, że wyjście poza centrum miasta i ulokowanie placówki na nowym osiedlu mieszkaniowym jest bardzo opłacalne, ponieważ w pobliżu nie ma jeszcze konkurencji. Dotyczy to zwłaszcza nowych osiedli, których nie brakuje np. w Rzeszowie.

- Poszukiwanie optymalnego lokalu pod działalność usługową jest więc de facto poszukiwaniem kompromisu pomiędzy jego lokalizacją, powierzchnią i standardem, a kosztami – mówi Wojciech Porębski dział analiz Północ Nieruchomości S.A. - Wszystkie cztery czynniki należy traktować, jako równie istotne.

Powierzchnia i standard lokalu powinny gwarantować odpowiedni komfort pracownikom i klientom placówki. Ponadto, ważne jest, aby dokładnie sprawdzić warunki dostosowania lokalu do potrzeb prowadzonej działalności oraz możliwość zamontowania szyldu lub reklamy zewnętrznej na fasadzie budynku. Warto dołożyć starań, aby miejsce, w którym prowadzimy działalność było jednym z elementów, który przełoży się na sukces firmy.

ac

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij