Lanĉerto liderem w obsłudze klienta
ŁAŃCUT, WARSZAWA. Badania Daymaker Index 2015 – tajemniczy klient w sieciach handlowych.

Fot. Lancerto/Facebook
Firma badawcza Daymaker Poland już po raz piąty przeprowadziła ogólnopolskie badanie poziomu jakości obsługi klienta wśród 820 sklepów należących do 164 sieci handlowych z 18 branż., Pierwsze miejsce w rankingu zajęła firma Lanĉerto z Łańcuta. Lanĉerto to marka mody męskiej. Firma posiada sieć salonów sprzedaży w największych miastach Polski. Asortyment to klasyczne garnitury, smokingi, marynarki, koszule, swetry, płaszcze, kurtki, spodnie garniturowe i chino oraz skórzane buty wizytowe, a także szeroki wybór dodatków: krawaty, poszetki, szale, spinki do mankietów, szelki i skórzane paski.
Coroczne badanie Daymaker Index, prowadzone w Polsce, Szwecji, Czechach i Norwegii, ma na celu zbadanie jak zmienia się i ewoluuje poziom obsługi Klienta i udowodnienie, jak kluczowe ma on znaczenie dla firm stawiających na ciągły rozwój i polepszanie swoich wyników finansowych.
W roku 2014 Lanĉerto zajęła pierwsze miejsce w segmencie sklepów odzieżowych. W globalnym rankingu wszystkich branż firma zajęła natomiast równie wysokie drugie miejsce, pokonując prawie 160 sieci handlu detalicznego, nieznacznie ustępując jedynie sieci perfumerii Douglas. W tym roku wynik udało się poprawić, zdobywając pierwsze miejsce.
- Już w 2008 roku przyjęliśmy założenie, że całą ideę marki chcemy oprzeć na dwóch filarach, których naszych zdaniem brakowało na polskim rynku. Są to wysoka jakość produktu i kompetentna, profesjonalna obsługa – mówi Tomasz Ciąpała, wiceprezes Lanĉerto S.A. - Z roku na rok staramy się podnosić standardy, ujednolicać poziom obsługi i jednocześnie nie zatracić osobistej relacji z klientami odwiedzającymi nasze salony. To szczególnie ważne przy takiej skali – tylko w ubiegłym roku zanotowaliśmy ok. miliona odwiedzin we wszystkich naszych salonach.
Badanie Daymaker Index prowadzone jest na zasadach mystery shoppingu (tajemniczy klient). W jego ramach w sklepach pojawia się osoba, która obserwuje i analizuje jakość obsługi, a następnie wypełnia ankietę satysfakcji. Sprawdzane są różnorodne czynniki, takie jak powitanie, zainteresowanie pracowników sklepów osobą klienta czy wiedza na temat asortymentu.