Park Naukowo-Technologiczny Dworzysko powiatu rzeszowskiego
Pożyczka obrotowa w Podkarpackim Funduszu Rozwoju
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021
Nowe mieszkania przy ul. Czudeckiej w Rzeszowie

Wyniki finansowe Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. za trzeci kwartał 2014 roku

Opublikowano: 2014-11-19 09:47:53, przez: admin, w kategorii: Firmy

DĘBICA. Zysk za trzy kwartały rośnie, pomimo niższych przychodów ze sprzedaży.

Przychody Firmy Oponiarskiej Dębica w 2011 roku

 

Za trzy kwartały 2014 rs Spółka zanotowała zysk netto na poziomie 113,1 mln zł. Był on o 17,6 proc. wyższy niż w roku ubiegłym. W analogicznym okresie przychody ze sprzedaży wyniosły 1 518,2 mln zł i były niższe o 2,9 proc. Wpływ na zwiększony zysk miał spadek kosztów produkcji, które zostały obniżone dzięki globalnemu programowi optymalizacji produkcji oraz spadkowi cen surowców.

Wygraj promocję i reklamę w mediach - konkurs

Dodatkowym czynnikiem było wykorzystanie ulgi w podatku dochodowym należnej za zrealizowanie inwestycji w Specjalnej Strefie Ekonomicznej Euro-Park Mielec. Z kolei w samym trzecim kwartale tego roku przychody ze sprzedaży Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. wyniosły 489,4 mln zł i spadły o 10,2 proc. w stosunku do tego samego okresu roku poprzedniego.

- W trzecim kwartale br. produkty Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. umocniły pozycję w swoich segmentach rynku, a zysk netto za ostatnie trzy kwartały wzrósł w stosunku do analogicznego okresu w 2013 r. Takie wyniki to przede wszystkim efekt obniżenia kosztów produkcji, głównie materiałów oraz sprawny system zarządzania w obszarze produkcji” – mówi Stanisław Cieszkowski, prezes Dębica S.A.

Sprzedaż Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. do podmiotów powiązanych za trzy kwartały 2014 r. wygenerowała przychody w kwocie 1 333,2 mln zł, tj. o 50,9 mln zł niższe r/r. Sprzedaż do podmiotów z Grupy Goodyear za trzy kwartały 2014 r. stanowiła 87,8 proc. sprzedaży ogółem, wobec 88,5 proc. w analogicznym okresie 2013 roku. Przychody ze sprzedaży do podmiotów niepowiązanych wyniosły 185,0 mln zł i wzrosły o 5,1 mln zł r/r.

- Na wyższe przychody ze sprzedaży oraz zysk netto wpłynęła także sprzedaż opon odbiorcom spoza Goodyear. To dowód, że nasza oferta jest konkurencyjna cenowo, ale przede wszystkim jakościowo – uważa Stanisław Cieszkowski.

Na koniec września 2014 roku kapitał własny Spółki wynosił 990,5 mln zł i zwiększył się

o 55,4 mln zł, ponieważ dywidenda do wypłaty za rok 2013 wynosi 57,7 mln zł, a zysk netto za trzy kwartały 2014 r. 113,1 mln zł.

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij