Umowa na budowę S19 Sokołów-Stobierna podpisana
RZESZÓW, W czwartek (5 czerwca 2014 r.) w rzeszowskim Oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisana została umowa na budowę odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła Sokołów Małopolski Północ do Stobiernej.
Wykonawcą prac jest konsorcjum firm, z liderem Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. Wartość umowy to 290 mln zł brutto(dokładnie 289 978 814,46 zł). Czas na wykonanie zadania: 30 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych. Inwestycja realizowana będzie systemem "optymalizuj + projektuj + buduj".
- To już druga umowa podpisana przez GDDKiA na Podkarpaciu, której realizacja przewidziana jest w ramach nowej perspektywy finansowej Unii Europejskiej 2014-2020 – mówi Joanna Rarus z GDDKiA. - Pierwsza umowa, dot. budowy odcinka S19 od węzła Świlcza do węzła Rzeszów Południe (Kielanówka), została podpisana 9 kwietnia br.
Odcinek drogi ekspresowej S19 od węzła Sokołów Małopolski Północ do Stobiernej będzie miał 12,5 km długości.
Przebiega przez gminy Sokołów Małopolski, Trzebownisko, Czarna Łańcucka. Zaprojektowany został w powiązaniu z drogą krajową nr 19 (strona północna) oraz użytkowanym obecnie odcinkiem drogi ekspresowej S19 Stobierna - węzeł Rzeszów Wschód (strona południowa).
Umowa z wykonawcą obejmuje zaprojektowanie (a dokładniej kontynuację projektowania), uzyskanie decyzji oraz zezwoleń na budowę, wybudowanie, uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie oraz oddanie odcinka wraz z tymczasowym włączeniem do istniejącej DK19 w miejscu przyszłej lokalizacji węzła Sokołów Małopolski Północ.
Dane techniczne
Klasa techniczna - S
Prędkość projektowa - 80 km/h (przy założeniu parametrów geometrycznych jak dla prędkości 100km/h)
Ilość jezdni i pasów ruchu - odcinek jednojezdniowy 1 x (2+1), odcinek dwujezdniowy 2 x 2
Szerokość pasa ruchu - 3,50 m
Nawierzchnia - bitumiczna
Obciążenie dopuszczalne osi - 115 kN/oś
Zakres robót obejmuje m.in.:
- odcinek o długości ok. 12,496 km
- wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego, wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań;
- budowę węzła drogowego "Sokołów Małopolski",
- budowę Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP): MOP I "Nienadówka", MOP I "Stobierna"
- budowę obiektów inżynierskich
- budowę systemu odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy (rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, retencyjno-infiltracyjne i inne)
- przełożenie lub przebudowę koryt rzek i cieków w zakresie uzgodnionym z ich administratorami / zarządcami,
- budowę urządzeń ochrony środowiska: zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, zieleń,
- budowę oświetlenia drogowego,
- organizację ruchu (wykonanie oznakowania poziomego i pionowego drogi ekspresowej i dróg związanych wraz z wyposażeniem) urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego m.in.: bariery ochronne, osłony przeciwolśnieniowe i ogrodzenie drogi ekspresowej,
- wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz korpusu wysokich nasypów wraz z powierzchniowym umocnieniem skarp,
- oczyszczenie i udrożnienie istniejących urządzeń melioracyjnych odbiorników dla skutecznego odprowadzenia wody z pasa drogowego,
- wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, plac budowy, drogi na czas budowy i wszelkie inne tereny przekształcone przez wykonawcę
- przywrócenie dróg publicznych oraz nieruchomości użytkowanych przez wykonawcę w czasie budowy do stanu przed rozpoczęciem budowy