Park Naukowo-Technologiczny Dworzysko powiatu rzeszowskiego

10 nowych lokomotyw spalinowych dla PKP Intercity z PESA

Opublikowano: 2014-02-26 23:23:31, przez: admin, w kategorii: Firmy

PODKARPACKIE, KRAJ. Nowe lokomotywy na trasy Rzeszów-Zagórz i Rzeszów-Zamość.

Fot. PESA

Fot. PESA

 

PKP Intercity wybrało dostawcę 10 lokomotyw spalinowych, na niezelektryfikowane trasy. Najkorzystniejszą ofertę złożyła Pesa Bydgoszcz. Wykonawca za realizację zamówienia otrzyma ponad 131 mln zł. Przewoźnik uzyskał dofinansowanie projektu ze środków unijnego programu Infrastruktura i Środowisko.

W przetargu startowały dwie firmy: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. oraz Newag S.A. Najkorzystniejszą ofertę przedstawiła bydgoska PESA, która zrealizuje zamówienie za kwotę 131 199 991,80 mln zł brutto.

Komisja przetargowa, przy wyborze najkorzystniejszej oferty, kierowała się w 45% kryterium ceny
( z czego 33 pkt procentowe stanowiła cena brutto za dostawę pojazdów i 12 pkt procentowych cena brutto usługi utrzymania tj. stawka za 1km przebiegu pojazdu), 40% wskaźnikiem NPV (wartość zaktualizowana netto), a w 15% współczynnikiem niezawodności i gotowości technicznej pojazdu.

Projekt zakupu 10 nowych pojazdów i prowadzona obecnie modernizacja kolejnych 20 pozwolą przede wszystkim podnieść komfort podróżowania z PKP Intercity. Dzięki nim zminimalizujemy ryzyko awarii, występujących dziś w starym taborze, a także zapewnimy sprawne ogrzewanie i klimatyzację. Nowoczesne lokomotywy poprawią także warunki pracy maszynistów oraz obniżą nasze koszty - mówi Paweł Hordyński, członek zarządu PKP Intercity ds. finansowych.

Do tej pory Intercity wynajmowało lokomotywy spalinowe od firma zewnętrznych.

Nowe lokomotywy, od października 2015 roku jeździć będą na linie, które nie są zelektryfikowane.: Ełk - Korsze, Ełk - Olecko - Suwałki, Rzeszów - Zamość, Rzeszów - Zagórz, Krzyż - Gorzów Wlkp. - Kostrzyn, Piła - Krzyż. Nowy tabor będzie przystosowany do prędkości nie mniejszej niż 140 km/h.

W ramach finansowania projektu PKP Intercity aplikowało o środki unijne - w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 (POIiŚ). Projekt uzyskał wsparcie w wysokości 67,2 mln zł.

ac

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij