Sezon na piwo regionalne
Polacy nie przestają poszukiwać oryginalnych, lokalnych smaków. Ostatnim krzykiem mody jest regionalne piwo, a także piwa niepasteryzowane. Do niedawna były tylko w specjalistycznych sklepach. Grupa Leżajsk wprowadzi niepasteryzowane wersje swoich piw. Wśród nich będzie Leżajsk.
Żywiec poszerzy także swoją ofertę. Chodzi o piwa niepasteryzowane, które pojawią się pod markami regionalnymi spółki: Królewskie, Leżajsk oraz Specjal.
- Oferta ta trafi do konsumentów w najbliższych tygodniach - powiedział Belison. - Chcemy w ten sposób zaproponować naszym lojalnym klientom, którzy czują się silnie związani właśnie z tymi markami, nowy smak.
Prezes Grupy Żywiec ocenia, że udział piw niepasteryzownych w rynku piwowarskim w Polsce wynosi obecnie 1,5-2 proc.
- Trend jest jednak rosnący i naszym zdaniem długotrwały, zwłaszcza w przypadku marek regionalnych. Wierzymy, że w tym roku rynek piw niepasteryzowanych może wzrosnąć do 3 proc. - powiedział Belison.
Dodał, że satysfakcjonującym będzie dla Grupy Żywiec osiągnięcie dzięki produkcji piw niepasteryzowanych udziału przekraczającego 1 proc. rynku.
- Zależnie od tego jaki udział w rynku uda nam się uzyskać będziemy kształtować wolumen naszej produkcji. Na razie jest za wcześnie, by mówić o tym, jaka będzie nasza pozycja. Docelowo jeśli osiągniemy ponad 1 proc. to będzie dobry wynik - powiedział prezes.
Belison powiedział, że pokrycie zapotrzebowania 1 proc. rynku wymaga wyprodukowania 350 tys. hl piwa.
Grupa Żywiec spodziewa się, że w 2011 utrzyma się zainteresowanie konsumentów piwami lokalnymi, których w swoim portfelu ma cztery. Spółka nie zamierza na razie wzbogacać swojej oferty o nowe piwa smakowe, np. miodowe.
ac