Park Naukowo-Technologiczny Dworzysko powiatu rzeszowskiego
Edulacka ekologiczna w ramach zadania Sadzenie drzew i krzewów miododajnych sposobem na ochronę bioróżnorodności w województwie podkarpackim

Producenci wódki szykują się do zimowego wzrostu sprzedaży

Opublikowano: 2013-12-06 08:59:52, przez: admin, w kategorii: Opinie

Zima to najlepszy okres w roku dla branży. Producenci wódki liczą na wzrost sprzedaży nawet o kilkadziesiąt procent. Szykują także specjalne edycje oraz liczą, że wzrost akcyzy od początku nowego roku nie wpłynie znacząco na spadek sprzedaży.

Fot. Wyborowa

Fot. Wyborowa

 

Z uwagi na uroczyste okazje w okresie świąteczno-noworocznym Polacy chętniej sięgają po wódki z segmentu premium.

– Nasze żniwa to są właśnie grudzień, styczeń i luty. Okres świąteczny jest kluczowy w całym roku sprzedaży – dobre kilkadziesiąt procent wzrostu – mówi Andrzej Szumowski, wiceprezes Wyborowa SA i prezes Stowarzyszenia Polska Wódka. – Mamy nadzieję, że ten rok będzie podobny do poprzednich, aczkolwiek chmura w postaci zapowiedzianego wzrostu akcyzy trochę nam słońce przysłania.

Zgodnie z raportem TNS Polska, w 2012 r. wódka i inne mocne alkohole stanowiły 7 proc. rocznego ilościowego spożycia alkoholu przez Polaków. Na każdego przypadało średnio 8 litrów tych alkoholi. Największy udział w tej kategorii ma wódka. Według danych Światowej Organizacji Zdrowia w 2012 r. Polacy pili średnio 7 litrów tego alkoholu na osobę. Więcej konsumowali jedynie Rosjanie, Białorusini i Ukraińcy.

W przeciwieństwie do piwa, alkoholu najczęściej spożywanego latem, najwięcej mocnych alkoholi sprzedaje się w okresie od grudnia do lutego. Szumowski dodaje, że zima to nie tylko większa ilościowo sprzedaż alkoholi. Polacy chętniej kupują w tym okresie również droższe wódki z segmentu średniego lub premium.

– Okres świąteczno-noworoczny to jest czas wydarzeń rodzinnych, zasiadamy przy wigilijnym, karnawałowym czy noworocznym stole, ale to też jest okres wydarzeń wielkiej wagi typu wesela, Polacy sięgają przede wszystkim po polskie trunki, polskie wódki i to klasy premium i wyżej – podkreśla Szumowski.

Dodaje, że ukształtowane na początku lat 90. trendy rynkowe w spożyciu alkoholi pozostają w miarę niezmienne. Wódka wciąż jest dominującym mocnym alkoholem. Producenci napojów alkoholowych różnych kategorii – piwa, wina czy alkoholi mocnych walczą o lojalność klientów nie tylko pod względem przywiązania do danego typu alkoholu, ale i do marki.

Newseria Biznes

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij