Pierwszy F-16 70/72 z kadłubem tylnym wyprodukowanym w PZL Mielec
MIELEC, STANY ZJEDNOCZONE.
PZL Mielec, firma należąca do Lockheed Martin, wyprodukowała strukturę kadłuba F-16 Block 70/72, którą w zakładzie w Greenville w Karolinie Południowej skutecznie zintegrowano z całym odrzutowcem. Po raz pierwszy tylny kadłub z PZL Mielec został połączony z samolotem na linii produkcyjnej. Produkcję tylnego kadłuba ukończono w sierpniu 2023 r., potem został on wysłany do Greenville.
Proces „dopasowywania", który obejmuje precyzyjne ustawienie i bezpieczne przymocowanie tylnej części F-16 do głównego kadłuba, jest kluczowym etapem budowy samolotu. Ta wrażliwa procedura, wykonywana przez wysoko wykwalifikowanych techników, zapewnia integralność strukturalną i wydajność odrzutowca. Pomyślne zakończenie tego procesu pozwala F-16 przejść przez linię montażową, co wieńczą rygorystyczne testy i finalna dostawa do zagranicznych klientów.
- Nasi pracownicy, a są wśród nich jedni z najbardziej wykwalifikowanych techników w branży, udowodnili, że Polska jest w stanie wnieść znaczący wkład w globalny przemysł obronny. To osiągnięcie nie tylko wzmacnia zdolności obronne kraju, ale także umacnia pozycję Polski, jako kluczowego gracza na arenie światowej - mówi Janusz Zakręcki, prezes i dyrektor generalny PZL Mielec.
- Osiągnięcie jest dowodem silnego partnerstwa między Lockheed Martin i PZL Mielec - mówi cytowany w komunikacie O.J. Sanchez, wiceprezes Integrated Fighter Group, Lockheed Martin. - Udana integracja tylnego kadłuba to nie tylko ogromne osiągnięcie techniczne, ale także dowód rosnących możliwości Polski w zakresie zaawansowanej produkcji obronnej. Ta współpraca wzmacnia naszą globalną sieć produkcyjną i strategiczną rolę, jaką Polska odgrywa we wspieraniu idei 21st Century Security® dla naszych międzynarodowych klientów.