Konsorcjum „Mostek Inżynieria” i „Mostek” opracuje koncepcję wiaduktu kolejowego w Dębicy
PODKARPACKIE. Za wstępną dokumentację Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich zapłaci 319 800 zł (limit wynosił 350 000 zł).
Fot. ilustracyjne (PKP PLK, Stanisław Ros - otwarty w lipcu nowy wiadukt kolejowy w Łańcucie)
Zwycięskie konsorcjum zaoferowało najniższą cenę spośród wszystkich siedmiu oferentów. Cena najdroższej oferty wynosiła aż 703 560 zł.
A PZDW zamawia opracowanie wielowariantowej koncepcji dla „Budowy wielopoziomowego skrzyżowania linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska - Dębica z drogą wojewódzką nr 985 Nagnajów - Mielec - Dębica”.
Zadanie to bierze udział w naborze do projektu PKP PLK - „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych, w tym ich przebudowa na skrzyżowania dwupoziomowe”. Termin składania wniosków w tym naborze upływa 5 lutego 2025 r. PZDW chce dysponować opracowaniem maksymalnie do 17 stycznia przyszłego roku.
„Celem zadania jest określenie zakresu rzeczowego i finansowego realizacji inwestycji,
a także wskazanie wariantowych rozwiązań lokalizacyjnych i projektowych, tj. przebiegu drogi, podstawowych parametrów drogi, obiektów inżynierskich, urządzeń infrastruktury technicznej i obiektów budowlanych oraz kosztów realizacji z podziałem na roboty finansowane przez stronę kolejową i drogową”. (treść zamówienia)
PZDW chciałby otrzymać minimum trzy warianty przedsięwzięcia: (a) po nawiązującym do istniejącego śladu drogi wojewódzkiej - wiadukt w ciągu drogi nad linią kolejową; wiadukt w ciągu linii kolejowej nad drogą oraz (b) po nowym śladzie drogi wojewódzkiej z włączeniem do istniejącego przebiegu drogi: - wiadukt w ciągu drogi nad linią kolejową.
Opracowanie powinno też zawierać m.in. analizę akustyczną i opinię geotechniczną.
Przewidywany wstępnie zakres robót budowlanych: „budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 985 lub rozbudowa istniejącej; budowa skrzyżowania dwupoziomowego - wiaduktu drogowego nad linią kolejową nr 25 Łódź Kaliska - Dębica lub wiaduktu kolejowego nad nową drogą wojewódzką nr 881; budowa/przebudowa przepustów (jeśli konieczne); budowa konstrukcji oporowych (jeśli konieczne); budowa/przebudowa urządzeń odwodnienia drogi; budowa/ przebudowa skrzyżowań z drogami publicznymi; rozbiórka istniejących obiektów budowlanych, w tym obiektów w ciągu DW 985 (jeśli konieczne); budowa i/lub przebudowa istniejących dróg dla pieszych, dróg dla rowerów, dróg dla pieszych i rowerów i zatok autobusowych (jeśli konieczne); budowa przejścia/przejazdu dla pieszych i rowerzystów pod linią kolejową (jeśli konieczne); budowa wiaduktu w ciągu drogi powiatowej nad drogą wojewódzką (jeśli konieczne); budowa jezdni dodatkowych (jeśli konieczne); budowa / przebudowa istniejących zjazdów; budowa/ rozbudowa/przebudowa odcinków innych dróg publicznych (jeśli konieczne); budowa/przebudowa drogowej i kolejowej infrastruktury technicznej, budowli i urządzeń budowlanych w zakresie niezbędnym do prawidłowego ich funkcjonowania oraz funkcjonowania odcinka drogi wojewódzkiej nr 985 w tym m.in. oświetlenia drogi oraz linii kolejowej nr 25 oraz urządzeń ochrony przed hałasem; rozbiórka i budowa nowego obiektu na potoku Budzisz (jeśli konieczne); przebudowa wału przeciwpowodziowego potoku Budzisz (jeśli konieczne); likwidacja istniejącego przejazdu lub przejazdów kolejowo-drogowych”.
PZDW dysponuje też wstępnymi warunkami budowy wielopoziomowego skrzyżowania linii kolejowej nr 25 z drogą wojewódzką nr 985 w Dębicy, wydane przez PKP PLK w lipcu tego roku.
.