DSV oferuje magazyn czasowego składowania pod Rzeszowem
Z początkiem 2024 roku DSV – Global Transport and Logistics rozpoczęło operacje w swoim najnowszym terminalu w Tajęcinie (gmina Trzebownisko) niedaleko Rzeszowa. Operator zakończył kolejny etap projektu, który ułatwi firmom wymianę handlową z krajami spoza Unii Europejskiej.
Fot. DSV
Na łącznej powierzchni 2600 mkw. ulokowana jest przestrzeń magazynowa z dostępem do bram typu cross-dock, pozwalających na dystrybucję towaru bez konieczności jego przepakowywania. Co istotne, konstrukcja terminala umożliwia realizację transportów w modelu drobnicowym do odbiorców w Polsce i 29 krajach europejskich.
- Rozmawiając z naszymi partnerami w Polsce i za granicą, widzimy nowy trend, który zmienia to, jak myślimy o logistyce. Ze względu na sytuację gospodarczą w Unii Europejskiej i niepewny popyt, zamawiający starają się ograniczyć ryzyko związane z kosztami magazynowymi towarów, dla których nie uda się znaleźć rynku zbytu. Dlatego coraz powszechniejszy staje się wymóg, aby poddostawcy dostarczali wolumeny częściej – ale w mniejszych partiach. W tym kontekście transport drobnicowy, pozwalający w razie potrzeby nadać nawet pojedynczą paletę, w wielu przypadkach okazuje się najbardziej ekonomicznym rozwiązaniem. Chcemy wspierać naszą wiedzą oraz know-how naszych lokalnych partnerów, którzy od początku roku mogą korzystać z sieci ponad 800 połączeń drobnicowych DSV łączących kluczowe ośrodki w Europie– mówi Andrzej Polkowski, kierownik ds. celnych w DSV – Global Transport and Logistics.
W czerwcu tego roku DSV uruchomiło także operacje Magazynu Czasowego Składowania. MCS to narzędzie, które ułatwia firmom wprowadzanie towarów wytworzonych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (np. na Ukrainie) do obiegu na terenie Europy.
Magazyn Czasowego Składowania, który podlega kontroli właściwego Urzędu Celno-Skarbowego, umożliwia składowanie towarów przez maksymalnie 90 dni na terenie Polski, zanim ich właściciel czy reprezentująca go agencja celna nie dopełnią procedury odprawy celnej. MCS DSV dysponuje powierzchnią blisko 1200 mkw. i 1530 miejscami paletowymi.
- To pierwszy taki obiekt na całym Podkarpaciu, ponieważ Urząd Celno-Skarbowy zgodził się na to, aby w ramach strefy objętej dozorem celnym składowane były także produkty unijne. W praktyce oznacza to, że część celna jest zintegrowana z istniejącym terminalem i w jej obrębie możliwe jest składowanie zarówno ładunków objętych objętych dozorem celnym, jak i zwolnionych z tego obowiązku. Możliwość realizacji większego zakresu usług dla naszych partnerów bez konieczności fizycznej rozbudowy infrastruktury przekłada się na jej konkurencyjność, jak i niższy wpływ operacji na środowisko - dodaje Andrzej Polkowski.
.