SOKOŁÓW MAŁOPOLSKI, POWIAT RZESZOWSKI.
Od lewej Tomasz Czop, Krzysztof Jarosz i Jerzy Bednarz
Umowę podpisali starosata rzeszowski Krzysztof Jarosz, wicestarosta Jerzy Bednarz oraz dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Rzeszowie Tomasz Czop.
W ramach projektu przewidziane jest wprowadzenie nowej oferty szkoleniowo-edukacyjnej mającej na celu poprawę jakości kształcenia ogólnego, rozwój kompetencji uczniów i nauczycieli oraz doradztwo zawodowe. Realizacja projektu ma także na celu zaangażowanie rodziców w proces edukacyjny.
Projekt realizowany będzie w ramach Priorytetu nr FEPK.07 „Kapitał ludzki gotowy do zmian” Programu Regionalnego Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027, współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus. Projekt jest zgodny z zasadami horyzontalnymi Unii Europejskiej oraz krajowymi przepisami dotyczącymi pomocy publicznej.
Wartość projektu wynosi 892 046,40 zł. Poziom dofinansowania projektu (ze środków UE i środków budżetu państwa) stanowi 90 %, tj. 802 841,76 zł, wkład własny wynosi 89 204,64 zł.
Projekt realizowany będzie w okresie od 1.04.2024 r. do 31.08.2026 r. Weźmie w nim udział 120 uczniów Liceum Ogólnokształcącego w Sokołowie Młp., 40 nauczycieli oraz wszyscy rodzice uczniów tego liceum.
Projekt składa się z kilku kluczowych zadań, które obejmują:
Zajęcia dla uczniów rozwijające kompetencje kluczowe. Uczniowie będą uczestniczyć w zajęciach prowadzonych metodą eksperymentu z chemii i fizyki, zajęciach rozwijających kompetencje ekologiczne w biologii oraz w zajęciach wyrównawczych i poszerzających z języka angielskiego i matematyki. Każde z tych zajęć będzie prowadzone w grupach po 8 uczniów, a każda grupa będzie miała do dyspozycji 20 godzin lekcyjnych.
Specjalistyczne zajęcia na uczelni wyższej. Projekt przewiduje również zajęcia na uczelni wyższej z zakresu nauk medycznych, prowadzone przez pracowników naukowych na uczelni w laboratoriach, z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu.
Wyjazdy edukacyjno-szkoleniowe. Uczniowie wezmą udział w wyjazdach, które pozwolą im rozwijać kompetencje kluczowe oraz uczestniczyć w obozach językowych.
Szkolenia dla nauczycieli. Projekt zakłada również organizację szkoleń dla nauczycieli, które mają na celu podnoszenie ich kwalifikacji oraz umiejętności, w tym także w zakresie pracy z uczniami o specjalnych potrzebach.
Doradztwo zawodowe. Uczniowie będą mogli skorzystać z doradztwa zawodowego, które pomoże im lepiej zrozumieć rynek pracy i określić swoje predyspozycje zawodowe.
Cykl szkoleń z zakresu cyberbezpieczeństwa. W ramach projektu przewidziane są również szkolenia dotyczące cyberbezpieczeństwa, które zwiększą świadomość uczniów i nauczycieli na temat zagrożeń w sieci oraz sposobów ochrony danych.
Wyposażenie pracowni. Projekt obejmuje także doposażenie pracowni szkolnych w nowoczesne pomoce dydaktyczne i sprzęt, co umożliwi prowadzenie zajęć w oparciu o najnowsze metody i technologie.
Rezultaty:
– podniesienie kompetencji kluczowych, językowych, interpersonalnych uczniów,
– rozwój wiedzy z zakresu rynku pracy i predyspozycji zawodowych,
– podniesienie kwalifikacji zawodowych nauczycieli,
– wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami,
– zwiększenie świadomości rodziców na temat roli edukacji,
– rozwój wiedzy z zakresu cyberbezpieczeństwa,
– doposażenie pracowni w nowoczesny sprzęt.
.