Powiat Rzeszowski - siła inwestycji

Siedem ofert na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Pilzna w ciągu DK73

Opublikowano: 2024-07-05 13:43:54, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

PODKARPACKIE. To drugie zadanie z Programu budowy 100 obwodnic na Podkarpaciu, które zostanie skierowane do realizacji.

Fot. GDDKiA

Fot. GDDKiA

 

Swoje oferty w przetargu GDDKiA złożyły: Eurovia - 88 457 488 zł, PORR - 96 664 470 zł, konsorcjum Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe Dębica i Mosty Łódź - 107 271 572 zł, Strabag - 107 381 862 zł, Budimex -110 695 316 zł, Banimex - 117 833 721 zł oraz Roverpol i Roverpol Infraestructuras - 140 835 000 zł.

 

Przebieg 2,6-kilometrowej obwodnicy rozpocznie się za skrzyżowaniem DK94 z DK73 w Pilźnie. W okolicy przecięcia się ul. Wiaduktowej z ul. Lwowską powstanie rondo. Obwodnica zostanie poprowadzona nad rzeką Dulcza. Na końcowym odcinku włączy się przez rondo do istniejącej DK73 w Strzegocicach.

 

Inwestycja zlokalizowana jest na terenie powiatu dębickiego i przebiega przez tereny gminy miejsko-wiejskiej Pilzno. Obwodnica będzie drogą klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego) o przekroju 1x2, czyli po jednym pasie w każdym kierunku wraz z infrastrukturą towarzyszącą (odwodnienie, oświetlenie, urządzenia ochrony środowiska, urządzenia BRD).

Wybudowane zostaną jezdnie dodatkowe (równoległe do trasy głównej), obsługujące tereny przyległe do obwodnicy, drogi dla pieszych i rowerów oraz system zarządzania ruchem. Na Dulczy zostanie wybudowany most. Powstaną także przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne i przeciwolśnieniowe oraz zbiorniki retencyjne.

Plan przewiduje, że prace projektowe i roboty budowlane zostaną ukończone w ciągu 35 miesięcy od daty podpisania umowy.

Obwodnica Pilzna to pierwsze z zadań, które zmienią przebieg i wygląd DK73 aż do Jasła. Kolejne to obwodnice Brzostku i Kołaczyc, a także Jasła, które wraz z przygotowywaną przebudową istniejącego odcinka DK73 pomiędzy Pilznem a Brzostkiem spowodują, że kierowcy zyskają finalnie ok. 35 kilometrów wygodnej i bezpiecznej trasy, w dwóch trzecich poprowadzonej nowym śladem. Pozwoli to nie tylko wyprowadzić ruch, jaki koncentruje się w tych miastach, ale przede wszystkim poprawić przepustowość i bezpieczeństwo na całym ciągu DK73.

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij