Ośmiu chętnych na przebudowę drogi Szklary - Dynów
PODKARPACKIE. Chodzi o odcinki tej drogi o długości w sumie ok. 6,6 km. Koszt inwestycji PZDW oszacował na 145 746 756 zł.
Fot. ilustracyjne (archiwum PZDW)
Ceny wszystkich ofert mieszczą się w założonym limicie kosztów, a ta najtańsza, warszawskiej firmy PORR, wynosi 89 162 057 zł. W pierwszej trójce znalazły się jeszcze: pruszkowski Strabag - 95 282 030 zł oraz krośnieński Rejon Budowy Dróg i Mostów - 104 631 644 zł. Najdrożej wyceniona oferta, Przedsiębiorstwa Drogowo-Mostowego w Dębicy, wyceniona jest na 115 551 893 zł.
Zamówienie Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich dotyczy szczególnie przebudowy DW nr 835 w miejscowościach Szklary, Harta oraz Bachórz, wraz z odcinkami niezbędnego nawiązania sytuacyjnego do istniejącego przebiegu dróg wojewódzkich 877 i 835.
Droga objęta przedsięwzięciem ma swój początek w miejscowości Szklary na skrzyżowaniu dróg wojewódzkich nr 877 i 835, a koniec w miejscowości Bachórz przed skrzyżowaniem dróg wojewódzkich nr 835 i 884.
Zakres robót obejmować ma m.in.: „budowę i przebudowę infrastruktury technicznej, budowli i urządzeń budowlanych w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania drogi wojewódzkiej nr 835 na ww. odcinku, budowę i rozbudowę odcinków dowiązania dróg innych kategorii i drogi wojewódzkiej nr 877 do przedmiotowej drogi, rozbudowę, budowę i przebudowę skrzyżowań z istniejącymi drogami, przebudowę i rozbudowę odcinków innych dróg publicznych (drogi powiatowe i gminne) w strefie skrzyżowań, budowę dodatkowych jezdni, budowę pasów utrzymaniowych, budowę ogrodzeń drogowych i bram, przebudowę i budowę zjazdów publicznych i indywidualnych zapewniających dostęp terenów przyległych do drogi wojewódzkiej i dodatkowych jezdni, przebudowę i budowę zatok autobusowych, budowę i przebudowę chodników, budowę przejść dla pieszych i przejść dla pieszych z azylami, budowę pochylni, umocnienie skarp (…), wykonanie odcinkowej zmiany przebiegu koryta cieku naturalnego o nazwie „Szklarka”, rozbiórkę istniejących i budowę nowych obiektów inżynierskich (...)”.
Przebudowana ma również zostać sieć kanalizacji deszczowej, oświetlenie drogowe oraz powstaną elementy ochrony środowiska, np.: ekrany akustyczne, czy elementy ochrony zwierząt.
Umowa z wyłonionym wykonawcą miałaby obowiązywać 33 miesiące.