Powiat Rzeszowski - siła inwestycji

Pięciu chętnych na opracowanie koncepcji przebudowy drogowego przejścia w Korczowej

Opublikowano: 2024-06-14 16:20:34, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

PODKARPACKIE. Koncepcję planowanej inwestycji zamawia Podkarpacki Urząd Wojewódzki w Rzeszowie. Zarezerwował na to zadanie 290 tys. zł.

Fot. ilustracyjne (BiOSG)

Fot. ilustracyjne (BiOSG)

 

Kolejnym krokiem, po opracowaniu koncepcji, będzie zamówienie dokumentacji projektowej wraz ze wszystkimi niezbędnymi pozwoleniami.

Na ogłoszony przetarg wpłynęło pięć ofert. W przyjętym przez urząd limicie kosztów zmieścił się tylko jeden oferent. To pracownia LA Projekt z Wrocławia. Cena jej oferty wynosi 182 040 zł. Kolejna oferta, konsorcjum pracowni Paulina Bondarczuk „Prosta” i T10 „Prosta” z Murowanej Gośliny, wyceniona już jest na 313 131 zł. Pierwszą trójkę najtańszych propozycji zamyka oferta katowickiej firmy LPW Engineering. Tu cena wynosi jednak już 576 870 zł. I jeszcze dwie ostatnie oferty: pracownia S.T. Architekci z Rzeszowa - 664 200 zł oraz Studio O2 Pracownia Architektoniczna z Wrocławia - 859 838 zł.

Celem przyszłej inwestycji ma być rozdzielenie ruchu towarowego (samochody ciężarowe) od ruchu osobowego (samochody osobowe i autobusy), co wpłynąć ma na poprawienie przepustowości przejścia. „Przebudowa i rozbudowa dotychczasowej infrastruktury przejścia granicznego umożliwi zmianę technologii odpraw samochodów ciężarowych z potokowej na terminalową (skoncentrowanie głównych czynności kontrolnych przy wyznaczonych stanowiskach) oraz zintegrowanie systemu terminalowego z istniejącymi parkingami buforowymi zlokalizowanymi na drogach dojazdowych do przejścia granicznego” (za treścią zamowienia).

Główne wstępne założenia przebudowy DPG w Korczowej - przepustowość przejścia ma wynosić do 500 TIR-ów na zmianę, na każdym kierunku w trybie pracy wszystkich służb granicznych 24/7. Do tego - powstać mają „dodatkowe miejsca do ważenia pojazdów ciężarowych - docelowo po 5 wag dynamicznych na kierunku wjazdowym i wyjazdowym wraz z pawilonami do obsługi oraz 2 wagi statyczne w obrębie terminala (po jednej na każdy kierunek - wjazd/wyjazd z RP); 2 oddzielne skanery RTG na wjeździe do Polski oraz 1 urządzenie RTG na kierunku wyjazdowym z Polski; rozbudowany budynek kontroli szczegółowej samochodów ciężarowych o dodatkowe stanowisko kontrolne przejezdne, z rampą i możliwością rozładowania towaru w budynku (w Budynku Kontroli Szczegółowej powinny znajdować się łącznie 2 stanowiska na wjeździe do RP oraz 1 stanowisko na wyjeździe z RP); przebudowane lub zbudowane nowe pawilony kontrolerskie wykorzystywane przez Straż Graniczną - po min. 5 stanowisk kontrolnych na każdym kierunku; zbudowany parking na samochody funkcjonariuszy, pracowników przejścia granicznego, interesantów, gości - ok. 175 miejsc postojowych wraz z drogą dojazdową; zbudowane garaże na pojazdy służbowe - ok. 22 miejsc.

Powstać również mają ogólnodostępne toalety oraz natryski dla kierowców - w okolicach miejsc postojowych dla samochodów ciężarowych na kierunku wyjazdowym z RP i wjazdowym do RP. Zmodernizowane mają zostać istniejące obiekty przejścia, w celu zapewnienia odpowiedniej ilości pomieszczeń służbowych, sal szkoleniowych, zaplecza socjalnego oraz odpowiednich warunków higieny pracy (lub zaprojektowanie nowych, spełniających wymogi).

Wybierz studia w WSPiA

Poza tym przyszła inwestycja będzie wymagać m.in. integracji infrastruktury przejścia z siecią drogową i parkingami buforowymi, wykonania niezbędnych przekładek infrastruktury podziemnej oraz wykonania pozostałej niezbędnej infrastruktury technicznej (oznakowania poziomego i pionowego, oświetlenia terenu, sygnalizacji świetlnej, monitoringu i zabezpieczenie terenu).

Koncepcja ma obejmować również założenia dotyczące istniejącej infrastruktury do odpraw w ruchu osobowym samochody osobowe i autokary) na terenie przylegającym bezpośrednio do odcinka autostrady A4 (po obu stronach autostrady), w tym: modernizacji platformy osobowej (dodatkowe pasy odpraw, stanowiska kontroli, w tym w budynku odpraw autokarowych (BOA) oraz miejsce do obsługi podróżnych w ramach kontroli szczegółowej), budowę skanera RTG do kontroli samochodów osobowych i autobusów na kierunku wjazdowym do RP (na autostradowej platformie północnej); przebudowę infrastruktury doprowadzonej do aktualnego przejścia granicznego na obu kierunkach przekraczania granicy (np. drogowej, kanalizacyjnej, wodociągowej, energetycznej, teletechnicznej, itp.); budowę systemu zabezpieczeń fizycznych przeciwdziałająca próbom siłowego przekroczenie granicy przy użyciu pojazdu. 

Koncepcja miałaby być gotowa po 170 dniach od podpisania umowy z jej wykonawcą.

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij