Kto zaprojektuje nowy dworzec autobusowy w Tarnobrzegu?
TARNOBRZEG. Do przetargu stanęło sześć pracowni projektowych. Koszt dokumentacji miasto oszacowało na 400 tys. zł.
Zdjęcie ilustracyjne. Fot. pixabay/CC0
Inwestycja ma być realizowana przy ul. Kopernika. Oprócz samego budynku dworca powstać też mają stacja tankowania CNG oraz baza transportowa.
Najniższą cenę zoferowała rybnicka firma Bauren - 417 339 zł. Tylko niewiele droższa jest oferta krakowskiej Pracowni Projektowej F-11. Jej cena wynosi 418 200 zł. Trzecia najtańsza oferta jest już sporo droższa: Akint z Warszawy - 487 645 zł. Cena najdroższej oferty w przetargu wynosi aż 970 101 zł. Zaproponowała ją pracownia Alfa Projekt z Ciechanowa.
A jaka jest wstępna koncepcja miasta, jeśli chodzi o przyszłą inwestycję?
Na parterze przyszłego dworca planowana jest przestrzeń dla pasażerów (na ok. 80 osób), sanitariaty oraz pomieszczenia dyspozytora i obsługi stacji tankowania CNG. Z kolei na I piętrze - pomieszczenia biurowe i socjalne dla 20 kierowców wraz z zapleczem sanitarnym (prysznice, ubikacje, jadalnia). Budynek będzie wyposażony m.in. w fotowoltaikę. Przy dworcu znajdą się też punkty ładowania rowerów i hulajnóg elektrycznych.
Stacja tankowania CNG ma się składać z dwóch stanowisk dwustronnych dla pojazdów do 12 m długości, wiaty nad dystrybutorami, podziemnego magazynu gazu oraz pozostałej infrastruktury technicznej.
Do tego powstać mają m.in.: cztery stanowiska do przyjmowania i odprawiania autobusów z wyświetlaczami informacji pasażerskiej, wiata, cztery punkty ładowania dla pojazdów elektrycznych o mocy 50 kW (przy miejscach parkingowych), miejsca postojowe dla autobusów (minimum 20), budynek serwisowy z jednym stanowiskiem dla autobusu o długości 12 m oraz parking dla samochodów osobowych. Inwestycja będzie też wymagała małej korekty układu komunikacyjnego (wjazdy i zjazdy).
Teren dworca zostanie też zagospodarowany w zieleń (krzewy i drzewa).
Wyłoniony wykonawca na opracowanie dokumentacji będzie miał 193 dni.