Dwie oferty na zaprojektowanie rozbudowy ul. Jarowej w Rzeszowie
RZESZÓW. A dokładniej - na projekt rozbudowy tej ulicy na odcinku od ul. Nowogrodzkiej do pętli autobusowej.
Fot. pixabay/CC0
Obecnie ul. Jarowa od ul. Nowogrodzkiej do pętli autobusowej jest drogą o szerokości ok. 6m i bez chodnika. Po obu stronach istnieje zabudowa mieszkaniowa, poprzecinana działkami rolnymi. Planowany do przebudowy odcinek obejmuje dwa skrzyżowania z ul. Nowogrodzką oraz z ul. Leśną, oraz połączenia z trzema drogami wewnętrznymi: ul. Starowiejską, ul. Saletyńską oraz ul. Brzegową. Do przebudowy będzie w sumie odcinek drogi o długości ok. 1,3 km.
Zakres planowanej inwestycji obejmuje m.in.: poszerzenie jezdni do 7 m; budowę jednostronnego chodnika o szerokości 1,8 m lub drogi dla pieszych i rowerów o szerokości 3 m - wraz z przejściami dla pieszych; przebudowę zatok przystankowych wraz z urządzeniami systemu informacji pasażerskiej ITS; przebudowę wymienionych wcześniej skrzyżowań i zjazdów w drogi wewnętrzne, budowę zawrotki /pętli autobusowej na końcu projektowanej drogi, dostosowanej do zwracania m.in. przez autobusy komunikacji miejskiej, śmieciarki i inne pojazdy.
Do tego oczywiście wykonana ma zostać cała infrastruktura techniczna (oświetlenie, przebudowane odwodnienie i przepusty, powstanie też most na potoku Paryja w ciągu ul. Jarowej).
Koszt realizacji zamówienia miasto oszacowało na 400 tys. zł. Do przetargu stanęło dwóch wykonawców: bytomska KDM Projekt z ceną oferty 398 643 zł oraz rzeszowski Promost Consulting z ceną 1 068 132 zł.
Miasto chciałoby dysponować dokumentacją wraz ze wszystkimi pozwoleniami (w tym ZRID) po 14 miesiącach od podpisania umowy z wyłonionym wykonawcą.
Przypomnijmy, to już kolejny przetarg dotyczący realizacji tego zadania. Poprzedni został unieważniony z powodu zbyt wysokich cen ofert. Limit kosztów wynosił jednak wówczas 300 tys. zł.