Dwie oferty na koncepcję bocznicy kolejowej linii nr 68 w SPI Euro-Park Stalowa Wola
STALOWA WOLA. Chociaż szacunkowy koszt zamówienia nie nie jest specjalnie duży - 120 tys. zł, to i tak obaj oferenci nie zmieścili się w tej kwocie.
Fot. ilustracyjne (pixabay/CC0)
Jednak i dopłacać nie trzeba będzie zbyt wiele. Faworytem jest Ośrodek Badawczy Ekonomiki Transportu w Warszawie , który zaoferował cenę 128 904 zł. Konkurent, firma Torovia ze Szczytnej, jest już sporo droższy - 152 520 zł.
Zamówienie dotyczy „opracowania koncepcji budowy bocznicy kolejowej łączącej linię kolejową nr 68 z terenami Strategicznego Parku Inwestycyjnego Euro-Park Stalowa Wola wraz z pozyskaniem uzgodnienia z PKP Polskie Linie Kolejowe na włączenia bocznicy w zakresie układów torowych i sterowania ruchem kolejowym (…)”.
Koncepcja powinna zakładać wpięcie bocznicy do linii kolejowej nr 68 w okolicach jej 110 kilometra. „Włączenie bocznicy powinno zostać zaprojektowane tak, aby umożliwić jazdę w kierunku północnym (włączenie w południową głowicę stacji Stalowa Wola Południe) oraz w kierunku południowym (w kierunku stacji Nisko). (…) Wykonawca powinien zaprojektować wariantowe rozwiązania układów torowych, pozwalające na obsługę poszczególnych obiektów w obrębie strefy przemysłowej (SPI) oraz na realizację rozwiązań w zakresie operacji zdawczo-odbiorczych i operacji przeładunkowych określonych w części technologicznej”.
Zamówienie obejmuje też zaprojektowanie całej niezbędnej infrastruktury technicznej, dróg wewnętrznych i parkingów oraz wyposażenia bocznicy.
Na uporanie się z zamówieniem wyłoniony wykonawca będzie miał 5 miesięcy.
.