Strabag zajmie się rozbudową drogi Ostrów-Ropczyce i budową mostu na Wielopolce w Ostrowie
PODKARPACKIE. Za realizację inwestycji Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich zapłaci ostatecznie 24 370 044 zł.
![test Zdjęcie ilustracyjne. Fot. Strabag](http://gospodarkapodkarpacka.pl/img/dynamic/large/47355.jpg)
Zdjęcie ilustracyjne. Fot. Strabag
PZDW zaoszczędzi więc kilka milionów złotych. Pierwotnie, szacunkowy koszt inwestycji wynosił bowiem 27 242 723 zł.
O kontrakt walczyło aż 13 wykonawców. Oferta pruszkowskiego Strabagu była najtańsza, ale mocno deptał mu po piętach dębicki Remost, który wycenił ofertę na 24 991 416 zł. W limicie kosztów zmieściło się jeszcze trzech wykonawców. Cena najdroższej oferty, firmy Promost Południe z Będzina, wynosiła 32 645 152 zł.
Rozbudowa DW 986 Ostrów - Ropczyce wraz budową mostu na Wielopolce w Ostrowie jest częścią większego projektu. Na tę drugą część PZDW również prowadzi postępowanie (czeka już na rozstrzygnięcie). Dotyczy ona budowy wiaduktu drogowego nad linią kolejową nr 91 Kraków Główny - Medyka w Ropczycach, plus przebudowy dróg dojazdowych.
W sumie, łączna długość dróg do przebudowy wynosi ponad 2,4 km. Powstać też mają ścieżki pieszo-rowerowe, nowe oświetlenie drogowe, a także przebudowana infrastruktura kolejowa (m.in. urządzenia SRK i trakcja kolejowa).
Całe przedsięwzięcie ma być „komplementarne do budowy nowego węzła drogowego na skrzyżowaniu z autostradą A4”.
PZDW dysponuje już zezwoleniem na realizację inwestycji (czerwiec 2022 r.). Będzie ona współfinansowana z Rządowego Funduszu „Polski Ład”.
Realizacja obu zadań miałaby potrwać 20 miesięcy.