Strabag zajmie się rozbudową drogi Ostrów-Ropczyce i budową mostu na Wielopolce w Ostrowie
PODKARPACKIE. Za realizację inwestycji Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich zapłaci ostatecznie 24 370 044 zł.
Zdjęcie ilustracyjne. Fot. Strabag
PZDW zaoszczędzi więc kilka milionów złotych. Pierwotnie, szacunkowy koszt inwestycji wynosił bowiem 27 242 723 zł.
O kontrakt walczyło aż 13 wykonawców. Oferta pruszkowskiego Strabagu była najtańsza, ale mocno deptał mu po piętach dębicki Remost, który wycenił ofertę na 24 991 416 zł. W limicie kosztów zmieściło się jeszcze trzech wykonawców. Cena najdroższej oferty, firmy Promost Południe z Będzina, wynosiła 32 645 152 zł.
Rozbudowa DW 986 Ostrów - Ropczyce wraz budową mostu na Wielopolce w Ostrowie jest częścią większego projektu. Na tę drugą część PZDW również prowadzi postępowanie (czeka już na rozstrzygnięcie). Dotyczy ona budowy wiaduktu drogowego nad linią kolejową nr 91 Kraków Główny - Medyka w Ropczycach, plus przebudowy dróg dojazdowych.
W sumie, łączna długość dróg do przebudowy wynosi ponad 2,4 km. Powstać też mają ścieżki pieszo-rowerowe, nowe oświetlenie drogowe, a także przebudowana infrastruktura kolejowa (m.in. urządzenia SRK i trakcja kolejowa).
Całe przedsięwzięcie ma być „komplementarne do budowy nowego węzła drogowego na skrzyżowaniu z autostradą A4”.
PZDW dysponuje już zezwoleniem na realizację inwestycji (czerwiec 2022 r.). Będzie ona współfinansowana z Rządowego Funduszu „Polski Ład”.
Realizacja obu zadań miałaby potrwać 20 miesięcy.