Otwarcie ofert na budowę drogi lotniskowej w Mielcu
MIELEC. Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich prowadzi postępowanie przetargowe na budowę drogi wojewódzkiej obsługującej Specjalną Strefę Ekonomiczną Euro-Park Mielec i mieleckie lotnisko. W piątek w PZDW w Rzeszowie nastąpiło otwarcie ofert.
Zdjęcie ilustracyjne. Fot. pixabay/CC0
Tzw. droga lotniskowa ma zaczynać się w okolicach nowego wiaduktu przy ulicy Sienkiewicza w Mielcu i łączyć drogę wojewódzką 984 z istniejącą już obwodnicą Mielca w ciągu DW 985. Jej większa część będzie przebiegać wokół mieleckiego lotniska stąd „droga lotniskowa”.
Kwota przeznaczona na realizację zamówienia to 66 326 550 zł (brutto). W przetargu wpłynęło 7 ofert, spośród nich jedna mieści się w tej kwocie, a druga nieznacznie ją przekracza.
Najniżej wyceniło swoją ofertę dębickie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe - 54 410 591 zł. Cena następnej oferty, konsorcjum PBI Infrastruktura i PBI WMB, wynosi już 66 823 000 zł, zaś Eurovii Polska - 78 404 175 zł. Niewiele droższa jest propozycja Strabagu - 78 528 335 zł. Kolejne konsorcjum w przetargu, Swietelsky Rail Polska oraz Swietelsky AG, poprosiło już o 79 724 665 zł, a firma Antex II - 79 977 787 zł. Najdrożej wycenioną ofertę złożyła firma Remost - 99 821 868 zł.
- To są dla nas dobre informacje. Oznacza to, że są duże szanse, aby bez proceduralnych opóźnień rozpocząć inwestycję – powiedział Piotr Miąso, dyrektor PZDW.
- Budowa drogi lotniskowej jest coraz bliżej. Cieszę się, że przetarg przebiega zgodnie z planem. To oznacza, że został bardzo dobrze przygotowany. O potrzebie powstania tej drogi mówimy od lat, teraz jest czas na jej realizację. Przypomnę, że 95 procent dofinansowania przyznał polski rząd w ramach „Polskiego Ładu”. To duża i znacząca pomoc. Wspierał nas i zadeklarował dalszą pomoc prezydent Mielca więc myślę, że optymizmem możemy czekać na ostateczne rozstrzygnięcie przetargu, zakończenie prac projektowych i symboliczne wbicie pierwszej łopaty – dodał marszałek Władysław Ortyl.
Roboty budowlane powinny rozpocząć się w 2025 r. - po zakończeniu fazy projektowej zadania. Inwestycja będzie realizowana w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Część trasy będzie przebiegać po zupełnie nowym śladzie. Właśnie te odcinki podlegać będą dodatkowym pracom projektowym. Powstaną dodatkowe warianty przebiegu, tak aby maksymalnie zminimalizować koszty społeczne budowy nowej drogi.