Trzech chętnych na Inżyniera kontraktu budowy drogi obsługującej TSSE Euro-Park Wisłosan i Strategiczny Park Inwestycyjny w Stalowej Woli
PODKARPACKIE. Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich zamierza przeznaczyć na to zadanie 3 826 530 zł.
Fot. PZDW (ilustracyjne)
Najtańszą z ofert złożyła firma ZDI z Zamościa. Krakowska INKO Consulting wyceniła już ofertę na 2 373 900 zł, zaś ZBM z Warszawy na 3 578 636 zł.
Całą inwestycje PZDW podzielił na zamówienie podstawowe oraz kilka na prawach opcji.
Zakres podstawowy obejmuje m.in.: budowę odcinka drogi wojewódzkiej o długości ok. 2,80 km do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 872 Łoniów - Nisko (wraz ze skrzyżowaniem), w tym: budowę drogi dwujezdniowej po nowym śladzie o parametrach GP; przebudowę istniejących dróg; budowę skrzyżowań z drogami publicznymi, w tym m.in. budowę 2 rond dwupasowych; budowę i przebudowę istniejących zjazdów, budowę zatok autobusowych oraz budowę lub przebudowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów.
Do tego, oczywiście, dochodzi cała infrastruktura techniczna - jej budowa lub przebudowa.
Z kolei zadania objęte prawem opcji dotyczą: opcja nr 1 - zaprojektowanie i budowa odcinka drogi wojewódzkiej o długości ok. 3,50 km, od skrzyżowania z drogą powiatową nr 1027R - ul. Bojanowską (wraz ze skrzyżowaniem); opcja nr 2 - zaprojektowanie (lub opracowanie dokumentacji wykonawczej) i budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 872 Łoniów - Baranów Sandomierski - Majdan Królewski - Nowa Dęba - Bojanów - Nisko w m. Nisko wraz z przebudową, budową niezbędnej infrastruktury technicznej, budowli i urządzeń budowlanych - odcinek od ul. Głowackiego w Nisku, do drogi wojewódzkiej nr 878 (była DK 19) I wreszcie opcja nr 3 - zaprojektowanie i budowa odcinka drogi wojewódzkiej o długości ok. 6,06 km, od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 872 (bez skrzyżowania) do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 878 koło węzła S19 Nisko Południe (wraz ze skrzyżowaniem).
O realizację inwestycji walczą cztery firmy: pruszkowski Strabag, Antex II z Lubyczy Królewskiej, dębickie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe oraz konsorcjum firm PBI Infrastruktura I PBI WMB.
Inwestycja będzie współfinansowana z programu: Rządowy Fundusz „Polski Ład”: Program Inwestycji Strategicznych. Jej koszt - wraz z dokumentacją projektową - oszacowano na 255 102 050 zł. Ceny ofert wskazują, że będzie znacznie drożej.