Cztery oferty na budowę nowej drogi obsługującej TSSE Euro-Park Wisłosan i Strategiczny Park Inwestycyjny w Stalowej Woli
PODKARPACKIE. Koszt inwestycji Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich oszacował aż na 255 102 050 zł. Zamówienie obejmuje również opracowanie dokumentacji projektowej.
Fot. PZDW (ilustracyjne)
PZDW podzielił zamówienie na to podstawowe oraz kilka na prawach opcji. Inwestycja będzie współfinansowana z programu: Rządowy Fundusz Polski
Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
Zakres podstawowy obejmuje m.in.: budowę odcinka drogi wojewódzkiej o długości ok. 2,80 km do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 872 Łoniów -
Nisko (wraz ze skrzyżowaniem), w tym: budowę drogi dwujezdniowej po nowym śladzie o parametrach GP; przebudowę istniejących dróg; budowę
skrzyżowań z drogami publicznymi, w tym m.in. budowę 2 rond dwupasowych; budowę i przebudowę istniejących zjazdów, budowę zatok autobusowych oraz
budowę lub przebudowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów.
Do tego, oczywiście, dochodzi cała infrastruktura techniczna - jej budowa lub przebudowa.
Z kolei zadania objęte prawem opcji dotyczą: opcja nr 1 - zaprojektowanie i budowa odcinka drogi wojewódzkiej o długości ok. 3,50 km, od skrzyżowania z drogą powiatową nr 1027R - ul. Bojanowską (wraz ze skrzyżowaniem); opcja nr 2 - zaprojektowanie (lub opracowanie dokumentacji wykonawczej) i budowa nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 872 Łoniów - Baranów Sandomierski - Majdan Królewski - Nowa Dęba - Bojanów - Nisko w m. Nisko wraz z przebudową, budową niezbędnej infrastruktury technicznej, budowli i urządzeń budowlanych - odcinek od ul. Głowackiego w Nisku, do drogi wojewódzkiej nr 878 (była DK 19) I wreszcie opcja nr 3 - zaprojektowanie i budowa odcinka drogi wojewódzkiej o długości ok. 6,06 km, od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 872 (bez skrzyżowania) do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 878 koło węzła S19 Nisko Południe (wraz ze skrzyżowaniem).
Pruszkowski Strabag wycenił swoją ofertę w sumie na 308 341 731 zł (zamówienie podstawowe: 54 515 917 zł, opcje: I - 75 855 683 zł, II - 29 136 723 zł, III - 148 833 408 zł).
Z kolei firma Antex II z Lubyczy Królewskiej zaproponowała ceny: Całość - 336 948 177 zł (podstawowe - 73 444 415 zł; opcje: I - 81 096 796 zł, II - 28 432 763 zł, III - 153 974 203 zł.
Trzeci oferent, dębickie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe, wyceniło ofertę: Całość - 31 765 098 zł (podstawowe - 77 917 857 zł, opcje: I - 84 313 389 zł, II - 34 812 783 zł, III - 154 721 096 zł.
I wreszcie ceny czwartego oferenta, konsorcjum firm PBI Infrastruktura I PBI WMB: Całość - 414 440 396 zł, (podstawowe -85 494 260 zł, opcje: I - 98 564 279 zł, II - 46 020 437 zł, III - 184 361 420 zł).
.