Osiem ofert w przetargu na inżyniera kontraktu V etapu budowy łącznika autostrady A4 – Rzeszów Zachód z S19
PODKARPACKIE. Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich zarezerwował na to zadania 728 306 zł.
Chodzi o łącznik DW 869 pomiędzy autostradą A4 a DK9 i drogą ekspresową S19 w Rudnej Małej.
Sam wykonawca inwestycji został już wybrany. To konsorcjum firm Antex II i Wysowa Mosty. Budowa będzie kosztować 57 115 280 zł.
Niestety, żadna ze złożonych ofert nie mieści się cenowo w przyjętym limicie. Najniższą cenę zaoferowała rzeszowski Promost Consulting - 1 076 742 zł. Na drugim miejscu plasuje się oferta ZDI z Zamościa - 1 330 318 zł, zaś pierwszą trójkę zamyka oferta krakowskiej Firmy Inżynierskiej Arcus - 1 340 700 zł. Cena najdroższej oferty, firmy ZBM z Warszawy, wynosi aż 2 842 298 zł.
Przypomnijmy, realizacja ostatniego z etapów budowy drogi wojewódzkiej nr 869, łączącej autostradę A4 (węzeł Rzeszów Zachód), drogę krajową nr 9 i drogę ekspresową S19, będzie polegała na budowie 3,3 km odcinka drogi pomiędzy węzłem A4 Rzeszów Zachód i węzłem na skrzyżowaniu DK9 i DW869. Powstanie droga klasy G, jednojezdniowa dwupasmowa, wraz ze skrzyżowaniami, obiektami inżynierskimi i infrastrukturą towarzyszącą. Włączenie drogi wojewódzkiej do węzła Rzeszów Zachód poprzez projektowane rondo zapewni możliwość przyszłościowej kontynuacji w kierunku północnym (nowy przebieg DK9) i zachodnim (do DK94). Pozwoli też na dalszy rozwój i poprawę komunikacji terenów istniejącej strefy przemysłowej.
Realizacja V etapu inwestycji miałaby potrwać 44 miesiące.