Do końca roku zwiększy się ilość taboru obsługujący Podkarpacką Kolej Aglomeracyjną
PODKARPACKIE. Jak informuje branżowy portal rynek-kolejowy.pl, zamówione w ubiegłym roku pociągi przechodzą już testy na torze w Żmigrodzie.
Przypomnijmy, przetarg został rozstrzygnięty w połowie 2022 r. Zamówienie samorządu wojewódzkiego podzielone było na dwie części. Pierwsza dotyczyła dostawy „czterech fabrycznie nowych trzyczłonowych, dwunapędowych zespołów trakcyjnych, zasilanych z sieci trakcyjnej 3 kV DC oraz silników spalinowych”, druga zaś ośmiu „pojazdów szynowych z napędem elektrycznym w wersji czteroczłonowej”.
W obu przypadkach zamówienie obejmuje również dostarczenie dokumentacji technicznej oraz pakietów usług dodatkowych, w drugim zaś m.in. symulatora jazdy.
Postępowanie zakończyło się sukcesem firmy Newag. I część zamówienia kosztować będzie 152 440 000 zł, druga 263 220 000 zł.
Jak wyjaśnia portal rynek-kolejowy.pl - „pojazdy „hybrydowe” będą wykorzystywane do obsługi pociągów w relacjach, gdzie na trasie przebiegu pociągu będą występować linie niezelektryfikowane, np. Rzeszów - Horyniec-Zdrój. Od Rzeszowa do Jarosławia jednostka jechałaby wtedy jako elektryczna, a dalej - z wykorzystaniem silnika spalinowego. Ze względu na uniwersalny charakter pojazdów samorząd nie planuje przyporządkowania ich do określonej linii, choć - jak zastrzega - na pewno będą też obsługiwać teren Bieszczad (linie nr 106, 107 i 108), a także 101, 91 i 25. z kolei „elektryczne zespoły trakcyjne pozwolą zakończyć życie najstarszych EN57 należących do Polregio na terenie województwa. Nowe Impulsy będą serwisowane na terenie budowanej w Rzeszowie bazy, której obsługą zajmie się Polregio. Będzie też ono dysponentem pojazdów”.