Aż 11 ofert na budowę mostu na Sanie w Stalowej Woli
STALOWA WOLA. Szacunkowy koszt całej inwestycji wynosi 372 213 111 zł. Jest więc o co walczyć.
Ofert nie brakuje, ale ich ceny odbiegają od założonego limitu kosztów. Najtańsza oferta, firmy Strabag z Pruszkowa, wyceniona jest na 377 516 678 zł. Na drugim miejscu znajduje się firma Budimex z Warszawy, z cena oferty 381 852 678 zł, zaś na trzecim - również warszawska - firma PORR - 393 797 179 zł. Cena najdroższej oferty, polsko - hiszpańskie konsorcjum spółek Roverpol (Warszawa) i Rover Infraestructuras (Walencja) wynosi aż 498 851 100 zł.
Budowa mostu o długości 1 760 m jest tylko częścią całej zaplanowanej inwestycji. Planowane przedsięwzięcie obejmuje bowiem także budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 855 relacji Zaklików - Stalowa Wola, o długości około 4,6 km. Powstaną też połączenia nowego odcinka drogi wojewódzkiej z dotychczasowym przebiegiem drogi wojewódzkiej nr 855 (poprzez rondo w miejscowości Rzeczyca Długa, w gminie Radomyśl nad Sanem) oraz z drogą krajową nr 77 (na terenie miasta Stalowa Wola). Konstrukcja mostu będzie przebiegać nad rzekami San i Bukowa oraz terenem zalewowym.
W ramach zadania powstaną również: oświetlenie na całej długości projektowanego odcinka, chodniki, ciągi pieszo-rowerowe, przepusty drogowe zintegrowane z przejściami dla zwierząt, płotki dla płazów oraz przebudowany zostanie wał przeciwpowodziowy.
Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID) zostało wydane przez wojewodę podkarpackiego początkiem marca.
Most na Sanie w Stalowej Woli będzie jednym z czterech realizowanych na Podkarpaciu. Wszystkie cztery mosty, które powstaną na Sanie - czyli w Jarosławiu, Sanoku, Stalowej Woli i powiecie brzozowskim - otrzymały środki na przygotowanie dokumentacji z rządowego programu „Mosty dla Regionów”.