Powiat Rzeszowski - siła inwestycji
Preferencyjne pożyczki między innymi na poprawę efektywności energetycznej

Projekt Organic School – promocja zdrowej żywności wśród nauczycieli i uczniów

Opublikowano: 2023-03-30 14:28:36, przez: admin, w kategorii: Biznes

Promocją procesu edukowania młodego pokolenia, jak i jego karmienia żywnością mającą podwyższone walory odżywcze, zajmuje się Stowarzyszenie „Polska Ekologia” z siedzibą w Rzeszowie razem z rumuńskim Stowarzyszeniem Operatorów w Rolnictwie Ekologicznym „Bio-Romania”. Całość prac jest współfinansowana przez UE w ramach kampanii „OrganicSchool”.

Projekt Organic School – promocja zdrowej żywności wśród nauczycieli i uczniów

 

Jak powiedział Paweł Krajmas prezes Stowarzyszenia „Polska Ekologia”

– Promowaniem walorów odżywczych żywności ekologicznej zajmujemy się już 16 lat i na wielu polach, także w szkołach, gdyż tam najważniejsze jest zarówno edukowanie, jak i spożywanie wartościowego pożywienia. Ważne jest, abyśmy z tą wiedzą dotarli przede wszystkim do nauczycieli i kadry zarządzającej. W tej kwestii podpowiadamy, gdzie blisko znajduje się odpowiednie i bezpośrednie źródło zaopatrzenia w taką żywność. Chociażby w promieniu 30 kilometrów.

Już mamy doświadczenia we współpracy ze szkołami na terenie Podkarpackiego. Tam edukacja społeczności rozwija się pomyślnie i bardzo szybko chwyciło nasze hasło, że ekologia to jest równowaga między ludźmi, przyrodą, zwierzętami. Rośnie też rozpoznawalność unijnego oznaczenia żywności ekologicznej – zielonego liścia z gwiazdkami.

 

Przedsięwzięcie EU Organic School! ma znaczący wymiar unijny. Po pierwsze, dotyczy rolnictwa ekologicznego, priorytetowego dla UE, ujęte w ramach Wspólnej Polityki Rolnej - Zielonego Ładu. Po drugie, ma znaczny zasięg demograficzny, ponieważ będzie potencjalnie dotyczyć 60 milionów Europejczyków mieszkających w dwóch krajach - Rumunii i Polsce. Jest to pierwsze tego typu przedsięwzięcie w Polsce. Znając doświadczenia członków Stowarzyszenia „Polska Ekologia” na arenie międzynarodowej i w kraju, rozmach i nieustępliwość w docieraniu do szerokiego grona konsumentów, śmiało można mówić o powodzeniu całej kampanii. Bez wątpienia tu chodzi o inwestowanie w przeszłość.

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij