Krosno wybiera elektrobusy Solarisa
KROSNO. O kontrakt walczyły trzy firmy. HSW (Autosan), ARP E-Vehicles i właśnie Solaris. Miasto zarezerwowało na ich zakup 8 725 005 zł.
Fot. Solaris Bus&Coach
Firma „ARP E-Vehicles” z Solca Kujawskiego (dawny Solbus) wyceniła swoją ofertę na 7 745 310 zł. Solaris Bus&Coach za realizację zamówienia zażyczyła już sobie 9 151 200 zł, zaś Huta Stalowa Wola (Autosan) 9 251 233 zł.
Komisja przetargowa, po analizie wszystkich ofert, odrzuciła tę złożoną przez formę z Solca Kujawskiego. Wszystko rozstrzygnęło się więc pomiędzy Solaris Bus&Coach oraz HSW (Autosan). Postępowanie ostatecznie wygrała (100 pkt) ta pierwsza. Fabryka z Sanoka zdobyła 92,974 pkt.
Krosno kupuje 3 autobusy elektryczne o długości od 9 do 10,5 m, o mocy silnika 160 kW. Pojazdy mają mieścić minimum 56 pasażerów, z czego co najmniej 23 na miejscach siedzących. Będą to pojazdy dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, wyposażone w systemy informatyczne, obsługujące m.in. kasowniki, ekrany LED i LCD, monitoring wizyjny, bezprzewodowy internet.
Jeszcze w sierpniu ubiegłego roku miasto podpisało umowę na dofinansowanie zakupu z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. W sumie pozyskać ma ponad 5 mln zł dotacji oraz blisko 2,5 mln pożyczki. Inwestycja będzie realizowana w ramach programu NFOŚiGW „Zielony Transport Publiczny” (projekt obejmuje również przeszkolenie 14 osób: 7 kierowców i 7 mechaników).
Dofinansowanie z NFOŚiGW dotyczy oczywiście także zakupu niezbędnej do obsługi elektrobusów całej infrastruktury, w tym stacji ładowania oraz ładowarki przenośnej. Tu miasto prowadziło odrębne postępowanie przetargowe.