Spółka BNA z Warszawy opracuje nową strategię marki Stalowej Woli
STALOWA WOLA. Miasto zapłaci za opracowanie 428 tys. zł, czyli trzy razy więcej niż początkowo szacowało (130 299 zł).
Fot. stalowawola.pl
Owszem, w przetargu pojawiły się także tańsze oferty. Lubelska Synergia zaproponowała cenę - 143 910 zł, zaś konsorcjum firm z Cpoint z Warszawy jako liderem - 196 800 zł. Ostatecznie jednak oferta Synergii została przez komisję przetargową odrzucona, zaś ta złożona przez konsorcjum, po analizie i ocenie wszystkich kryteriów, zdobyła jedynie 45,1 pkt. Warszawska BNA uzbierała ich zaś 91,9 (oczywiście za cenę nie uciułała ich zbyt wiele, za to za koncepcję realizacji zamówienia aż 87,3 pkt).
Zadanie jest realizowane w ramach wsparcia rozwoju miast POPT 2014-2020, przy współfinansowaniu ze środków UE z Funduszu Spójności.
Głównym celem strategii ma być budowa silnej i prestiżowej marki Stalowej Woli ze szczególnym uwzględnieniem promocji potencjału gospodarczego, inwestycyjnego, sportowego, naukowego, przyrodniczego, turystycznego oraz wytworzenie u mieszkańców silnego poczucia identyfikacji z wizerunkiem miasta. Strategia będzie stanowiła podstawę do stworzenia wizerunku, określenia misji, wizji i wskazania głównych kierunków działań na kolejne lata wraz z planem ich wdrożenia.
Cele szczegółowe przyszłego dokumentu to m.in.: „wykreowanie silnej i rozpoznawalnej marki „Miasto Stalowa Wola”, zawierającej logo, slogan i inne elementy umożliwiające odbiorcom identyfikację z miastem; (…) świadome, ukierunkowane, skoordynowane i spójne zarządzanie wizerunkiem marki miasta; koordynacja działań promocyjnych w różnych obszarach i na różnych poziomach w celu zwiększenia ich skuteczności i efektywności; integracja i dobra komunikacja wewnętrzna urzędu i innych jednostek organizacyjnych miasta, podmiotów gospodarczych oraz organizacji pozarządowych wspólnie promujących markę miasta; wypracowanie założeń komunikacji wizualnej miasta, g. tworzenie szerokiej płaszczyzny integracji mieszkańców oraz podejmowanie wspólnych działań na rzecz kreowania pozytywnego wizerunku miasta; efektywne podniesienie konkurencyjności oferty inwestycyjnej, kulturalnej, sportowej, i turystycznej Stalowej Woli”.
Pomysły i rozwiązania zawarte w Strategii mają być na tyle elastyczne, aby mogły być podstawą do dalszych działań w dłuższym horyzoncie czasowym - 2030+.
Strategia marki Stalowej Woli powinna uwzględniać również potencjał Czwórmiasta, czyli: Stalowej Woli-Tarnobrzega-Sandomierza oraz Niska i rozwój marki miasta na ich tle.