Rzeszów decyduje się na elektrobusy Solarisa
RZESZÓW. Zakup będzie jednak kosztował dużo drożej, niż szacowano ogłaszając przetarg.
A limit kosztów, założony przez miasto, wynosił 16 460 999 zł. Solaris Bus&Coach zaoferował cenę 20 661 786 zł, zaś drugi oferent, firma ARP E-Vehicles (założona jako Rafako Ebus) był jeszcze droższy - 21 033 000 zł.
Przypomnijmy, miasto kupuje sześć fabrycznie nowych, niskopodłogowych, jednoczłonowych autobusów elektrycznych o długości od 8 do 9,50 m. Średni roczny przebieg każdego z autobusów miasto szacuje na poziomie 60 tys. km.
Autobusy będą w pełni wyposażone w „zestawy elektroniki pokładowej w tym biletomat mobilny, niezbędne do poprawnej pracy przewozowej i kompatybilne z istniejącym w Rzeszowie systemem ITS”.
Dodatkowo miasto zamawia „dwa komplety testerów i/lub komputerów przenośnych” z zainstalowanymi programami warsztatowymi, niezbędnymi interfejsami i okablowaniem dla diagnostyki całopojazdowej. I wreszcie, zamówienie obejmuje także dostawę „sześciu ładowarek stacjonarnych o mocy wyjściowej pojedynczej ładowarki min. 60 kW” oraz modernizację stacji trafo w bazie przy ul. Lubelskiej.
Dostawa pojazdów i realizacja pozostałych części zamówienia powinna nastąpić po 182 dniach.
.