Dwie firmy walczą o kontrakt na II etap budowy łącznika Krosna z S19
KROSNO. Na całą inwestycję (I i II etap) miasto otrzymało z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych „Polski Ład” w sumie 60 mln zł (po 30 mln zł na każdy etap).
Realizacją pierwszego etapu budowy łącznika Krosna z S19 zajmie się konsorcjum krośnieńskich firm - Rejon Budowy Dróg i Mostów oraz Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych i Drogowych. Wygrało ono przetarg z ceną oferty - 49 637 000 zł. Inwestycja, realizowana w formule „zaprojektuj i wybuduj”, potrwać ma 50 miesięcy.
Do przetargu na drugi etap realizacji inwestycji stanęły: pruszkowski Strabag - z ceną oferty 74 309 077 zł oraz (ponownie) krośnieńskie konsorcjum Rejon Budowy Dróg i Mostów oraz Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych i Drogowych. I wydaje się, że znów to ono jest faworytem do wygrania przetargu. Cena oferty wynosi bowiem 46 474 528 zł. Tak czy siak miasto będzie musiało znaleźć dodatkowe pieniądze, bo założony limit kosztów wynosi 31 578 948 zł. Oczywiście zawsze można unieważnić przetarg i spróbować raz jeszcze.
I ten etap inwestycji ma być realizowany w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Termin uporania się z zamówieniem to 48 miesięcy.
Również i w tym przypadku chodzi o (za programem użytkowo-funkcjonalnym): „opracowanie dokumentacji projektowej i budowę jednojezdniowej drogi klasy GP, o nośności nie mniejszej niż KR5 z ciągiem pieszorowerowym, 2 skrzyżowaniami, drogą serwisową oraz wyposażeniem technicznym dróg, od projektowanego przez PKP skrzyżowania z przejazdem kolejowym linii nr 108 w ciągu ul. gen. Władysława Sikorskiego (...) do drogi krajowej nr 19”.