Ustrzyki Dolne też chcą się pozbyć reklamowego chaosu w mieście i gminie
USTRZYKI DOLNE. Miasto zamawia opracowanie dokumentacji oraz projekt „uchwały krajobrazowej”.
Fot. Visit Ustrzyki
O tym, że Ustrzyki Dolne będą chciały uporządkować swoją przestrzeń miejską zadecydowali, podejmując odpowiednią uchwałę, tamtejsi radni jeszcze w styczniu 2019 r. Teraz czas przejść od słów do czynów.
Dokumentacja ma zawierać opracowanie niezbędnych dokumentów oraz projekt „uchwały krajobrazowej”, które pomogą określić „zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane”.
Projekt uchwały ma się składać z części tekstowej i graficznej, sporządzonej na otrzymanym od gminy podkładzie mapowym. Zamówienie będzie realizowane etapami.
Etap I to analizy i przygotowanie założeń, m.in. wykonanie inwentaryzacji istniejących tablic reklamowych i urządzeń reklamowych - na obszarze miasta i gminy Ustrzyki Dolne; analiza formalnych i prawnych uwarunkowań; analiza struktury obszaru gminy pod kątem atrakcyjności krajobrazu gminy i potencjalnej możliwości sytuowana tablic i urządzeń reklamowych; wskazanie obszarów problematycznych, w których ekspozycja reklamy ze względów bezpieczeństwa lub negatywnego oddziaływania na przestrzeń i obiekty, wymaga działań interwencyjnych oraz przygotowanie założeń „uchwały krajobrazowej” i ich uzgodnienie z władzami gminy. Etapy II i III to już praca nad konkretnym kształtem uchwały oraz pomoc i koordynacja „przepuszczenia” jej przez całą proceduralną maszynkę: od konsultacji i spotkań z mieszkańcami aż po ostateczne uchwalenie.
Na realizację zamówienia przyszły wykonawca będzie miał 12 miesięcy. Na razie gmina czeka na oferty. Termin ich otwarcia wyznaczono na 27 września.