PZDW poszukuje Inżyniera kontraktu przy budowie wschodniej obwodnicy Łańcuta
PODKARPACKIE. Wykonawcą samej inwestycji będzie firma Antex II i będzie kosztować 68 849 015 zł.
Fot. GDDKiA (obwodnica Łańcuta w ciągu drogi nr 94)
Przedsięwzięcie będzie realizowane w formule „zaprojektuj i wybuduj”. O kontrakt na realizacje inwestycji walczyło 9 wykonawców. Firma Antex II zaoferowała najniższą cenę. Najdroższa oferta wyceniona zaś była aż na 105 251 714 zł.
Umowa z Inżynierem kontraktu ma obowiązywać od 1 listopada 2023 r. do 31 grudnia 2024 r. Będzie on musiał zadbać o prawidłową realizację inwestycji na wszystkich jej etapach: od projektowania po późniejsze roboty drogowe. Będzie miał także na głowie całą „papierologię” związaną z dokumentowaniem prac. To on będzie też musiał zadbać o zabezpieczenie archeologiczne na terenie budowy.
Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie czeka na oferty do 29 września.
Obwodnica wschodnia powstać ma w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 877, od węzła A4 „Łańcut” do drogi krajowej Nr 94 w Głuchowie. Chodzi w sumie o odcinek drogi o długości ok. 3386 m.
Planowane przedsięwzięcie obejmować będzie m.in.: budowę drogi wojewódzkiej nr 877 (relacji Naklik - Leżajsk - Łańcut - Szklary) na odcinku od węzła autostrady A4 do połączenia z drogą krajową nr 94 wraz z niezbędnym dowiązaniem sytuacyjnym i wysokościowym planowanego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 877 do istniejącego skrzyżowania typu rondo na istniejącej drodze wojewódzkiej nr 877 oraz do północnego wlotu ronda na drodze krajowej nr 94; przebudowę i rozbudowę drogi powiatowej nr 1521R (relacji Czarna - Wola Dalsza); rozbudowę drogi powiatowej nr 1519R (relacji Łańcut (Podzwierzyniec) - Białobrzegi); rozbudowę drogi gminnej nr 109608R (relacji Łańcut - Głuchów) w zakresie m.in. budowy chodnika; budowę łącznika do drogi gminnej nr 109676R; rozbudowę drogi gminnej nr 109676R (ul. Zielona); rozbudowę, budowę skrzyżowań z istniejącymi drogami, w tym budowę dwóch rond; przebudowę i rozbudowę odcinków innych dróg publicznych w strefie skrzyżowań; budowę zjazdów na drogi wewnętrzne; budowę jezdni dodatkowych - przebudowę jezdni dodatkowej obsługującej autostradę A4 na długości około 109,61m, budowę utwardzenia terenu na potrzeby utrzymania o długości ok. 65 m, budowę i przebudowę chodników, zatok autobusowych i miejsc do zawracania pojazdów w ciągu drogi wojewódzkiej nr 878.
O całej reszcie infrastruktury (odwodnienie, kanalizacja, oświetlenie) chyba nie trzeba już wspominać.
Do 80 proc. kosztów budowy będzie pochodziło z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, a pozostałe około 20 proc. z budżetu województwa podkarpackiego. Końcem lipca samorząd podpisał z funduszem kolejną umowę na dofinansowanie inwestycji, który przeznaczy na nią dodatkowo ponad 32,5 mln zł.