Sweco Polska opracuje koncepcję wielopoziomowego skrzyżowania na ul. Langiewicza
RZESZÓW. Za realizację tego zamówienia miasto zapłaci 859 770 zł. Poznańska firma była jedynym oferentem w przetargu.
Fot. Adam Cyło
Oczywiście koncepcje będą dopiero pierwszym krokiem do późniejszej realizacji całej inwestycji, w tym zamówienia dokumentacji projektowej oraz znalezienia wykonawcy samych robót inżynieryjno-drogowych. Wstępna dokumentacja ma również pomóc miastu w wyborze docelowego zakresu inwestycji, a przede wszystkim w odpowiedzi na pytanie: czy skrzyżowanie z linią kolejową Nr 106 (Rzeszów Główny - Jasło) ma mieć formę wiaduktu, czy może tunelu.
Koncepcja, wraz ze wstępnym kosztorysem, powinna powstać w pół roku.
Dokumentacja ma obejmować m.in.:
- budowę wielopoziomowego skrzyżowania ul. M. Langiewicza z linią kolejową (wiadukt lub tunel) - długość wiaduktu ok.: 230 m (ul. M. Langiewicza - droga powiatowa klasy Z);
- budowę obustronnych dojazdów z ul. M. Langiewicza od poziomu zero do planowanych przyczółków wiaduktu długość ok.: 240x2 = 480 m (droga powiatowa klasy Z);
- rozbudowę lub przebudowę ul. M. Langiewicza na pozostałych odcinkach (droga powiatowa klasy Z) - ok.: 200 m;
- rozbudowę lub przebudowę ul. W. Stwosza (droga powiatowa klasy Z) - ok. 150 m;
- rozbudowę lub przebudowę ul. Boya Żeleńskiego (droga powiatowa klasy Z) - ok. 80 m;
- budowę drogi powiatowej klasy Z (planowane połączenie ul. Boya Żeleńskiego do skrzyżowania ul. W. Stwosza z ul. M. Langiewicza) - ok. 200 m;
- budowę drogi dodatkowej (serwisowej) gminnej klasy L (droga obsługująca tereny przyległe przy ul. M. Langiewicza, na odcinku od ul. W. Stwosza w kierunku linii kolejowej) ok. 400 m;
- przebudowę lub rozbudowę ul. Akacjowej w niezbędnym zakresie - drogi gminnej klasy L ok. 50 m;
- przebudowę lub rozbudowę ul. Jaracza w niezbędnym zakresie - drogi wewnętrznej ok. 50 m;
- rozbudowę lub przebudowę ul. L. Chmaja (droga powiatowa klasy Z) - ok.: 230 m;
- budowę drogi powiatowej klasy Z (droga dodatkowa, na przedłużeniu ul. L. Chmaja, na odcinku od ul. M. Langiewicza w kierunku północnym (wzdłuż linii kolejowej na długości ok. 250m) i dalej w kierunku południowo-wschodnim do skrzyżowania ul. M. Langiewicza z ul. Z. Chrzanowskiej na długości ok. 250m ) ok. 500 m;
- budowę odcinka drogi gminnej klasy Z w kierunku północnym, wzdłuż linii kolejowej w kierunku ul. Sondeja (droga stanowiąca wylot północny na planowanym skrzyżowaniu z drogami w kierunku ulicy L. Chmaja i ul. Z. Chrzanowskiej) na długości ok. 30 m;
- budowę drogi dodatkowej (serwisowej) gminnej klasy D (droga obsługująca tereny przyległe po północnej stronie ul. M. Langiewicza, na odcinku od planowanej drogi publicznej na przedłużeniu ul. L. Chmaja w kierunku wschodnim) - ok. 180 m;
- budowę drogi dodatkowej (serwisowej) gminnej klasy L (droga obsługująca tereny przyległe po południowej stronie ul. M. Langiewicza, na odcinku od ul. L. Chmaja w kierunku wschodnim) ok. 250 m;
- budowę dróg dodatkowych (serwisowych) gminnej klasy D (drogi obsługujące tereny przyległe po południowej stronie ul. M. Langiewicza, na odcinku od drogi dodatkowej (serwisowej) klasy L w kierunku północno-wschodnim) ok. 190 m;
- rozbudowa/przebudowa ul. Z. Chrzanowskiej (droga powiatowa klasy Z) ok.: 50 m;
Oczywiście w koncepcji wykonawca będzie musiał także uwzględnić przebudowę wielu skrzyżowań wymienionych wyżej ulic.
.