Aż 11 chętnych na budowę mostu w Ostrowie i wiaduktu nad torami w Ropczycach
PODKARPACKIE. Jak informuje Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich, zadanie to jest „komplementarne do budowy nowego węzła drogowego na skrzyżowaniu z autostradą A4”.
Fot. Pixabay/CC0
Z liczby chętnych oczywiście trzeba się cieszyć. Trochę gorzej jest z zaproponowanymi przez nich cenami. A najniższą zaoferował Budimex - 75 380 173 zł. Pierwszą trójkę ofert z najniższymi cenami uzupełniają: Sarinż z Warszawy - 76 725 269 zł oraz konsorcjum Mosty Łódź i Mosty Infrastruktura - 76 873 607 zł. Dalej jest już znacznie gorzej. Najdroższa oferta, firmy Inżynieria Rzeszów, wyceniona jest aż na 109 862 370 zł.
Zamówienie PZDW obejmuje realizację w sumie kilku zadań, głównie zaś: rozbiórkę wyeksploatowanych obiektów inżynierskich i w ich miejsce budowę nowego mostu na rzece Wielopolka w Ostrowie (wraz z rozbudową dojazdów, oraz rozbiórką, budową i przebudową infrastruktury technicznej) oraz budowę wiaduktu drogowego nad linią kolejową nr 91 Kraków Główny - Medyka w Ropczycach. I tu przebudowane mają zostać drogi dojazdowe.
Inwestycja miałaby potrwać dwa lata.
Przedsięwzięcie ma być „komplementarne do budowy nowego węzła drogowego na skrzyżowaniu z autostradą A4”. Przetarg na opracowanie koncepcji węzła autostradowego w Ostrowie wygrała kilka miesięcy temu bydgoska firma Voessing Polska. Będzie kosztowała PZDW ponad 1,2 mln zł. Koncepcja powinna być gotowa do maja 2023 r.