Przetarg na koncepcję programową dla drogi Pilzno - Brzostek

Opublikowano: 2022-08-05 16:01:41, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

POWIAT DĘBICKI. Do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad skierowała ogłoszenie o przetargu na wykonanie Koncepcji programowej (KP) z pełnym rozpoznaniem geologicznym dla rozbudowy drogi krajowej nr 73 Pilzno - Brzostek (dł. 9,3 km). Ogłoszenie ukaże się niebawem na platformie zakupowej GDDKiA.

Fot. GDDKiA

Fot. GDDKiA

 

Ogłoszony przetarg dotyczy wykonania koncepcji programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym dla rozbudowy drogi krajowej nr 73 między Pilznem a Brzostkiem w powiecie dębickim. Koncepcja programowa doprecyzuje wypracowane dotychczas przez GDDKiA założenia projektowe i przedstawi wariantowe rozwiązania obiektów drogowych i inżynierskich. Celem opracowania KP będzie umożliwienie podjęcia decyzji dotyczących docelowych rozwiązań projektowych i technologii realizacji, uściśli również zakres rzeczowy i finansowy zadania. Inwestycja posiada już decyzję środowiskową.

 

Przygotowana KP będzie podstawą do ogłoszenia przetargu na realizację inwestycji w systemie projektuj i buduj.

II Ogólnopolski Konkurs dla Jednostek Samorządu Terytorialnego na Najbardziej Innowacyjny Energetycznie Samorząd – edycja 2022

 

Odcinek drogi krajowej nr 73 pomiędzy końcem obwodnicy Pilzna a początkiem obwodnicy Brzostku i Kołaczyc przebiega przez tereny gminy Pilzno (miejscowości: Strzegocice, Bielowy, Jaworze Górne) oraz Gminy Brzostek (miejscowości: Krzemienica Dolna i Zawadka Brzostecka). W większości przebiega przez tereny zabudowy mieszkaniowej lub usługowej. Droga przecina rzekę Słotówka w m. Bielowy, Wisłokę w m. Jaworze Górne oraz rzekę Kamienica w m. Kamienica Dolna. 

 

Inwestycja planowana jest do realizacji w istniejącym śladzie drogi krajowej. Ponad 9-kilometrowy odcinek DK73 zostanie dostosowany do parametrów drogi klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego), nawierzchnia zostanie wzmocniona do przenoszenia obciążeń 11,5 t/oś. Zostanie przebudowanych 11 skrzyżowań, 3 obiekty mostowe i 15 przepustów. W ramach zadania zabezpieczone zostaną 3 osuwiska, powstanie ponad 12 km ciągów pieszo-rowerowych i 15 zatok autobusowych.

 

Na odcinkach o gęstej zabudowie, zlokalizowanej blisko jezdni drogi krajowej nr 73,  zaplanowano pas wielofunkcyjny. Ma to związek z brakiem możliwości zaprojektowania jezdni dodatkowych ze względu na konieczność dużej liczby wyburzeń. Pas wielofunkcyjny będzie miał łączną długość prawie 6 km i szerokość 3,50 m. Pozwoli użytkownikom drogi na bezkolizyjne wykonywanie skrętów w lewo. Na pozostałych odcinkach, gdzie pozwalają na to uwarunkowania lokalne, zaprojektowano dodatkowe jezdnie o łącznej długości 4,5 km.

  

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij