Tylko Sweco Polska z ofertą na koncepcje wielopoziomowego skrzyżowania na ul. Langiewicza
RZESZÓW. Miasto zarezerwowało na realizację tego zadania 600 tys. zł.
Fot. Adam Cyło
Co prawda poznańska firma zażyczyła sobie 859 770 zł, ale taka różnica raczej nie powinna być dla miasta wielkim problemem. Zwłaszcza, że zadanie to jest jednym z priorytetowych i do tego miasto przymierza się do niego od dawna.
Oczywiście koncepcje będą dopiero pierwszym krokiem do późniejszej realizacji całej inwestycji, w tym zamówienia dokumentacji projektowej oraz znalezienia wykonawcy samych robót inżynieryjno-drogowych. Wstępna dokumentacja ma również pomóc miastu w wyborze docelowego zakresu inwestycji, a przede wszystkim w odpowiedzi na pytanie: czy skrzyżowanie z linią kolejową Nr 106 (Rzeszów Główny - Jasło) ma mieć formę wiaduktu, czy może tunelu.
Koncepcja, wraz ze wstępnym kosztorysem, powinna powstać w pół roku.
Dokumentacja ma obejmować m.in.:
- budowę wielopoziomowego skrzyżowania ul. M. Langiewicza z linią kolejową (wiadukt lub tunel) - długość wiaduktu ok.: 230 m (ul. M. Langiewicza - droga powiatowa klasy Z);
- budowę obustronnych dojazdów z ul. M. Langiewicza od poziomu zero do planowanych przyczółków wiaduktu długość ok.: 240x2 = 480 m (droga powiatowa klasy Z);
- rozbudowę lub przebudowę ul. M. Langiewicza na pozostałych odcinkach (droga powiatowa klasy Z) - ok.: 200 m;
- rozbudowę lub przebudowę ul. W. Stwosza (droga powiatowa klasy Z) - ok. 150 m;
- rozbudowę lub przebudowę ul. Boya Żeleńskiego (droga powiatowa klasy Z) - ok. 80 m;
- budowę drogi powiatowej klasy Z (planowane połączenie ul. Boya Żeleńskiego do skrzyżowania ul. W. Stwosza z ul. M. Langiewicza) - ok. 200 m;
- budowę drogi dodatkowej (serwisowej) gminnej klasy L (droga obsługująca tereny przyległe przy ul. M. Langiewicza, na odcinku od ul. W. Stwosza w kierunku linii kolejowej) ok. 400 m;
- przebudowę lub rozbudowę ul. Akacjowej w niezbędnym zakresie - drogi gminnej klasy L ok. 50 m;
- przebudowę lub rozbudowę ul. Jaracza w niezbędnym zakresie - drogi wewnętrznej ok. 50 m;
- rozbudowę lub przebudowę ul. L. Chmaja (droga powiatowa klasy Z) - ok.: 230 m;
- budowę drogi powiatowej klasy Z (droga dodatkowa, na przedłużeniu ul. L. Chmaja, na odcinku od ul. M. Langiewicza w kierunku północnym (wzdłuż linii kolejowej na długości ok. 250m) i dalej w kierunku południowo-wschodnim do skrzyżowania ul. M. Langiewicza z ul. Z. Chrzanowskiej na długości ok. 250m ) ok. 500 m;
- budowę odcinka drogi gminnej klasy Z w kierunku północnym, wzdłuż linii kolejowej w kierunku ul. Sondeja (droga stanowiąca wylot północny na planowanym skrzyżowaniu z drogami w kierunku ulicy L. Chmaja i ul. Z. Chrzanowskiej) na długości ok. 30 m;
- budowę drogi dodatkowej (serwisowej) gminnej klasy D (droga obsługująca tereny przyległe po północnej stronie ul. M. Langiewicza, na odcinku od planowanej drogi publicznej na przedłużeniu ul. L. Chmaja w kierunku wschodnim) - ok. 180 m;
- budowę drogi dodatkowej (serwisowej) gminnej klasy L (droga obsługująca tereny przyległe po południowej stronie ul. M. Langiewicza, na odcinku od ul. L. Chmaja w kierunku wschodnim) ok. 250 m;
- budowę dróg dodatkowych (serwisowych) gminnej klasy D (drogi obsługujące tereny przyległe po południowej stronie ul. M. Langiewicza, na odcinku od drogi dodatkowej (serwisowej) klasy L w kierunku północno-wschodnim) ok. 190 m;
- rozbudowa/przebudowa ul. Z. Chrzanowskiej (droga powiatowa klasy Z) ok.: 50 m;
Oczywiście w koncepcji wykonawca będzie musiał także uwzględnić przebudowę wielu skrzyżowań wymienionych wyżej ulic.
Fot. Adam Cyło