Park Naukowo-Technologiczny Dworzysko powiatu rzeszowskiego
Pożyczki obrotowe w Podkarpackim Funduszu Rozwoju
Akademia IT Sagitum - zapisz się na bezpłatne szkolenia

Są pieniądze na budowę obwodnic Tyczyna, Leska i Łańcuta

Opublikowano: 2022-07-26 14:39:36, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

PODKARPACKIE. Środki pochodzić będą z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Umowę na dofinansowanie tych inwestycji podkarpackie władze samorządowe podpisały w poniedziałek w Łańcucie.

Są pieniądze na budowę obwodnic Tyczyna, Leska i Łańcuta

 

Reprezentujący stronę rządową wiceminister Rafał Weber podkreślił, że nie wszystkie województwa złożyły wnioski w tym naborze. Przedstawiciele samorządu naszego województwa stanęli jednak na wysokości zadania.

 

-Kwota przydzielona dla województwa podkarpackiego to jedna z wyższych. Gratuluję serdecznie i życzę, aby te inwestycje zostały pomyślnie zrealizowane - powiedział wiceminister Weber.

 

 

A kwota ta jest niebagatelna, bo chodzi o blisko 150 mln zł.

 

 

Projekty, które otrzymały rządowe dofinansowanie to:

 

„Budowa wschodniej obwodnicy Łańcuta w ciągu drogi wojewódzkiej nr 877 od węzła A4 „Łańcut” do drogi krajowej nr 94 w Głuchowie”

 

Zadanie to jest przygotowane dokumentacyjne oraz posiada stosowne uzgodnienia, opinie i decyzje. Inwestycja będzie realizowana w latach 2022 - 2024.

 

Wysokość dofinansowania z RFRD - 32 550 000 zł.

 

Obwodnica będzie miała 3,4 km długości i będzie fragmentem drogi wojewódzkiej nr 877. Jej początek przewidziano na istniejącym rondzie na skrzyżowaniu autostrady A4 z drogą wojewódzką nr 877 w miejscowości Wola Dalsza, natomiast koniec na skrzyżowaniu (rondzie) drogi krajowej nr 94 z ulicą Graniczną na granicy Łańcuta i Głuchowa.

 

Początkowo koszty inwestycji zostały oszacowane na 46 mln złotych. Zarząd województwa zabezpieczył na to zadanie 13,9 mln zł. Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie ogłosił przetarg na wykonanie robót budowlanych, jednak otrzymane oferty przetargowe znacząco przewyższyły przewidziane na realizację zadania środki finansowe. Dodatkowo w ramach projektu pojawiła się konieczność zwiększenia kwot przeznaczonych na wypłatę odszkodowań za nieruchomości nabyte na podstawie decyzji ZRID (Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej).

 

W związku z tym niezbędne stało się zabezpieczenie na to zadanie dodatkowych środków w wysokości około 29 mln zł na pokrycie wyższych kosztów robót oraz odszkodowań. Zarząd Województwa Podkarpackiego zdecydował, że przedłoży wniosek z taką rekomendacją na najbliższe posiedzenie Sejmiku Województwa Podkarpackiego.

 

„Budowa obwodnicy Leska w ciągu DW 894 od DK 84 w m. Postołów do DW 894 w m. Huzele”

 

Drugie zadanie, które otrzymało dofinansowanie to budowa obwodnicy Leska w ciągu drogi wojewódzkiej nr 894. Całkowity koszt realizacji zadania oszacowano wstępnie na 182 mln zł. Zakładany okres realizacji obwodnicy to lata 2022 - 2026. W ramach tej inwestycji powstanie odcinek drogi o długości 3,7 km. Droga będzie jednojezdniowa o dwóch pasach szerokości 3,5 metra. Jej początek przewidziano za rzeką San, w miejscowości Postołów w ciągu drogi krajowej nr 84, natomiast koniec na istniejącej drodze wojewódzkiej nr 894 w miejscowości Huzele. W ramach obwodnicy ma powstać również most na Sanie. Inwestycja jest na bardzo wczesnym etapie przygotowania, dlatego rozważane i możliwe są również inne warianty oraz długość trasy.

 

Wysokość dofinansowania z RFRD - 100 mln zł.

 

Aktualnie rozstrzygnięto przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji ZRID. Uzyskanie decyzji ZRID planuje się na listopad 2023 r.

 

„Budowa obwodnicy Tyczyna w ciągu DW 878”

 

Trzecią z inwestycji, która otrzymała rządowe wsparcie jest obwodnica Tyczyna w ciągu drogi wojewódzkiej nr 878. Szacunkowy koszt zadania to 22 mln zł. Uzyskanie ZRID planowane jest na październik 2022 r. Zakładany okres realizacji robót to lata 2022 - 2026. Odcinek ma liczyć 1,5 km i będzie to jednojezdniowa droga o klasie G, z dwoma pasami o szerokości pasa 3,5 m. Początek planowanej drogi wojewódzkiej nr 878, przewidziano na istniejącym skrzyżowaniu z ul. Orkana, natomiast koniec na skrzyżowaniu z ul. Mokra Strona. Planowana jest budowa dwóch mostów - przez Strug i Hermanówkę. Obwodnica ma odciążyć centrum Tyczyna od ruchu pojazdów ciężarowych oraz osobowych i zwiększyć przepustowość.

 

Wysokość dofinansowania z RFRD: 15 680 000 zł.

 

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij