Jednak za drogo! Będzie powtórka przetargu na I etap budowy łącznika Krosna z S19
KROSNO. Tańsza z dwóch ofert założonych w przetargu przewyższała miejski limit kosztów o ponad 17 mln zł.
Fot. ilustracyjne (krosno.pl)
Miasto oszacowało koszt inwestycji (w formule „zaprojektuj i wybuduj”) na 41 902 000 zł. Tymczasem pruszkowski Strabag wycenił swoją ofertę na 59 193 351 zł, zaś konsorcjum krośnieńskich firm - Rejon Budowy Dróg i Mostów oraz Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych i Drogowych aż na 71 336 310 zł.
Co prawda cały łącznik ma mieć ok. 4 km długości, ale w I etapie całej inwestycji chodzi na razie o budowę 1,9 km odcinka drogi. Ma ona prowadzić po śladzie obecnej ul. gen. Sikorskiego do ul. Dywizjonu 303. Póki co odcinek ten ma być jednojezdniowy, ale wykonawca w dokumentacji projektowej będzie musiał uwzględnić dodatkowy pas pod budowę drugiej jezdni. Powstać ma też ciąg pieszo-rowerowy, skrzyżowanie z torami linii kolejowej nr 108 oraz duże rondo turbinowe.
Cała inwestycja (I i II etap) zdobyła w sumie 60 mln zł dofinansowania w dwóch rozdaniach Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych „Polski Ład”.