Dwóch chętnych na budowę I etapu łącznika Krosna z S19
KROSNO. Miejski limit kosztów dla tej inwestycji wynosi 41 902 000 zł. Wygląda jednak na to, że to za mało.
Fot. ilustracyjne (krosno.pl)
Do przetargu (w formule „zaprojektuj i wybuduj”) stanęło dwóch wykonawców: Strabag z Pruszkowa oraz konsorcjum krośnieńskich firm - Rejon Budowy Dróg i Mostów oraz Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych i Drogowych. Pierwszy z nich wycenił swoją ofertę na 59 193 351 zł, zaś drugi aż na 71 336 310 zł.
Co prawda cały łącznik ma mieć ok. 4 km długości, ale w I etapie całej inwestycji chodzi na razie o budowę 1,9 km odcinka drogi. Ma ona prowadzić po śladzie obecnej ul. gen. Sikorskiego do ul. Dywizjonu 303. Póki co odcinek ten ma być jednojezdniowy, ale wykonawca w dokumentacji projektowej będzie musiał uwzględnić dodatkowy pas pod budowę drugiej jezdni. Powstać ma też ciąg pieszo-rowerowy, skrzyżowanie z torami linii kolejowej nr 108 oraz duże rondo turbinowe.
Cała inwestycja (I i II etap) zdobyła 60 mln zł dofinansowania w dwóch rozdaniach Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych „Polski Ład”.