Życzenia starosty rzeszowskiego Marka Sitarza z okazji Wielkanocy
Życzenia Waldemara Szumnego z okazji Wielkanocy
Adam Dziedzic - kandydat na prezydenta Rzeszowa
Maria Fajger - kandydatka do sejmiku województwa podkarpackiego

Jest decyzja o przebiegu rozbudowy drogi krajowej nr 73 Pilzno-Jasło

Opublikowano: 2022-07-04 20:49:48, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

PODKARPACKIE. Burmistrz Brzostku wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla rozbudowy drogi krajowej nr 73 na odcinku Pilzno - Jasło wraz z budową obwodnic Pilzna, Brzostku i Kołaczyc oraz Jasła. Decyzja środowiskowa ostatecznie ustaliła przebieg inwestycji.

Fot. GDDKiA

Fot. GDDKiA

 

Rozbudowa drogi krajowej nr 73 swoim zakresem obejmie odcinek drogi o długości ok. 34,45 km. Trasa, zlokalizowana będzie w granicach powiatu dębickiego i jasielskiego, w obrębie sześciu gmin: Jodłowa, Brzostek, Brzyska, Jasło (gmina miejska) i Jasło (gmina wiejska), Kołaczyce i Pilzno. W ramach zadania wybudowane zostaną obwodnice Pilzna, Brzostku, Kołaczyc i Jasła. Projektowana droga będzie posiadać klasę GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Będzie drogą jednojezdniową o dwóch pasach ruchu. Każdy o szerokości 3,5 m.

 

Rozbudowa DK73, dla której wydano decyzję środowiskową, podzielono na trzy odcinki. Dla każdego analizowano kilka wariantów, z czego jako warianty inwestycyjne wskazano:

 

- Odcinek I wariant W2a (dł. ok. 7,92 km, w tym ok. 2,32 km po nowym śladzie) Początek odcinka to skrzyżowanie ulic Stefana Żeromskiego i Lwowskiej w Pilźnie, koniec to granica gminy Pilzno. Na tym odcinku zlokalizowana jest obwodnica Pilzna.

 

- Odcinek II wariant W1b (dł. ok. 19,48 km, w tym ok. 12,91 km po nowym śladzie) Początek odcinka to granica gminy Pilzno i gminy Brzostek, koniec to granica gminy Kołaczyce i gminy Jasło. Na tym odcinku zlokalizowana jest obwodnica Brzostku i Kołaczyc. Korpus drogowy będzie tu odcinkowo pełnił także funkcję wałów przeciwpowodziowych.

 

- Odcinek III wariant W2a (dł. ok. 7,05 km, w tym ok. 6,17 km po nowym śladzie) Początek tego odcinka to granica gminy Kołaczyce i gminy Jasło, koniec to miejsce włączenia do drogi krajowej nr 28 za Jasłem (zachodnia część miasta). Na tym odcinku zlokalizowana jest obwodnica Jasła.

Życzenia posłanki Ewy Leniart z okazji Wielkanocy
Ryszard Wisz kandydat do Rady Powiatu Rzeszowskiego

 

Zaawansowanie prac przygotowawczych

Dla obwodnic Pilzna, Brzostku i Kołaczyc oraz Jasła, które przygotowywane są w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic, aktualnie opracowywane są Koncepcje programowe:

- obwodnica Jasła w ciągu DK73 - opracowanie KP (podpisanie umowy: 28 grudnia 2021 r., wartość: 6 649 084,80 zł, wykonawca: Promost Consulting, termin realizacji: marzec 2023 r.),

- obwodnica Brzostku i Kołaczyc w ciągu DK73 - opracowanie KP (podpisanie umowy: 28 lutego 2022 r., wartość: 6 986 400 zł, wykonawca: MPRB, termin realizacji: maj 2023 r.),

- obwodnica Pilzna w ciągu DK73 - opracowanie KP (podpisanie umowy: 9 marca 2022 r., wartość: 1 496 743,95 zł, wykonawca: KLOTOIDA, termin realizacji: marzec 2023 r.).

 

Dodatkowo w ramach inwestycji, rozbudowane zostanie ok. 9,3 km DK73. Odcinek pomiędzy końcem obwodnicy Pilzna a początkiem obwodnicy Brzostku i Kołaczyc zostanie dostosowany do parametrów drogi klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Opracowany i zatwierdzony został już STEŚ. Jeszcze w lipcu br. planujemy ogłosić przetarg na opracowanie koncepcji technicznej.

 

Przygotowane KP będą podstawą do ogłoszenia przetargów na realizację w/w zadań w systemie projektuj i buduj.

Życzenia senatora Józefa Jodłowskiego z okazji Wielkiej Nocy
Życzenia od posła Bogdana Rzońcy z okazji Wielkanocy

 

Droga krajowa nr 73 należy do podstawowego układu komunikacyjnego kraju, prowadząc ruch w kierunku północ–południe oraz jednocześnie stanowi część szlaku komunikacyjnego prowadzącego od autostrady A4 do przejścia granicznego z Ukrainą w Krościenku. Celem zadania jest więc przede wszystkim przejęcie ruchu tranzytowego z terenu miast: Pilzno, Brzostek, Kołaczyce i Jasło, zwiększenie płynności układu komunikacyjnego oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu wszystkich użytkowników. Nowa droga to również odpowiednie parametry nośności nawierzchni dla pojazdów ciężkich o nacisku na oś 11,5 t, a także zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu na otoczenie, w tym na warunki życia mieszkańców i środowisko. Będzie to możliwe dzięki obniżeniu poziomu hałasu, drgań oraz ilości zanieczyszczeń emitowanych przez transport.

 

  

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij