Kto zbuduje nowy most na Sanie w Jarosławiu?
RZESZÓW. Przeprawa powstanie wraz z odcinkiem drogi wojewódzkiej nr 865 z Muniny do Sobiecina.
Wizualizacja przebiegu. Promost Consulting
Droga wraz z mostem będzie liczyła prawie 2 km długości i będzie wyprowadzać ruch z Jarosławia w kierunku północnym. Opracowanie dokumentacji projektowej dla tej inwestycji zostało dofinansowane z Rządowego Programu Mosty dla Regionów w wysokości ponad 916 tys. zł. Pozwolenie na realizację tej inwestycji wojewoda podkarpacki wydał początkiem tego roku.
Projektowanie mostu w Jarosławiu wywoływało sporo emocji i protestów społecznych. Jednak w ramach zadania nie przewiduje się rozbiórek budynków, a dzięki budowie dodatkowych zjazdów i jezdni zostanie zapewniony dostęp do przyległych nieruchomości.
Trasa drogi przecina obszar Natura 2000 „Rzeka San” i przebiega przez tereny zalewowe rzeki San oraz nieużytki. Początek nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 865 zlokalizowano na węźle drogowym „Jarosław-Munina” DK 94. W tym miejscu zaplanowano budowę nowych łącznic i dwóch rond w celu zapewnienia możliwości skrętu we wszystkich kierunkach. Most będzie liczył 624 m z przęsłem nurtowym o długości 100 m. Koniec nowego odcinka drogi zaprojektowano w formie skrzyżowania (rondo) z drogą powiatową w Sobiecinie.
Parametry planowanej inwestycji:
Droga wojewódzka nr 865
- Klasa drogi - „G”
- Długość odcinka drogi - 1276 m
- Kategoria ruchu - KR 4
- Obciążenie - 115 kN/oś
- Szerokość jezdni - 2 x 3,50 m
- Ścieżki rowerowe - 2 x 2,50 m
Most na rzece San
- Klasa obciążenia - „A” + Stanag C2021
- Długość całkowita - 624 m
- Konstrukcja nośna - skrzynkowa sprężona
- Szerokość jezdni - 2 x 3,50 m
- Ścieżki rowerowe z możliwością ruchu pieszych - 2 x 2,90 m
Inwestycja ma potrwać 31 miesięcy. Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich czeka na oferty do 2 sierpnia.
Fot.