Kłopot z przebudową skrzyżowania ulic Warszawskiej z Borową
RZESZÓW. No dobrze, kłopot jak kłopot... Póki co nie ma chętnych, żeby je zaprojektować. Miasto musi ogłosić trzeci już przetarg.
Fot. Pixabay/CC0
Przypomnijmy, zakres opracowania obejmować ma rozbudowę dróg publicznych o długości ok. 541 m.
W ramach inwestycji planuje się przebudowę istniejącego skrzyżowania czterowlotowego. „Wlot lewostronny, wraz z lewą jezdnią ul. Warszawskiej pozostaje bez zmian. Zmianie ulega lokalizacja oraz geometria wlotu prawostronnego (ul. Borowa) oraz geometria i ukształtowanie wysokościowe prawej jezdni ul. Warszawskiej. Projektowana geometria skrzyżowania uniemożliwia bezpośrednią realizację relacji lewoskrętnej z ul. Warszawskiej w ul. Borową. Relacja ta będzie realizowana pośrednio poprzez budowany przejazd do zawracania w ciągu ul. Warszawskiej”.
Wykonany też zostanie dodatkowy pas dla relacji prawoskrętnej z ul. Warszawskiej w rozbudowywaną ul. Borową wraz z odcinkiem akumulacji dla pojazdów oczekujących na przejazd pojazdów szynowych. Powstać ma również zatoka autobusowa na ul. Kroguskiego lub ul. Borowej (na odcinku pomiędzy ul. Welca a ul. Warszawską).
Dodatkowo w ramach inwestycji przewidziano również budowę chodników oraz oświetlenia ulicznego. I wreszcie, przejazd kolejowy kategorii C zostanie przebudowany do wymagań takich obiektów w kategorii B.
Dokumentacja powinna być gotowa 18 miesięcy od podpisania umowy z wyłonionym wykonawcą.