Park Naukowo-Technologiczny Dworzysko powiatu rzeszowskiego
Oferta wakacyjna Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka
Pożyczki obrotowe w Podkarpackim Funduszu Rozwoju

Kto zaprojektuje i zbuduje wschodnią obwodnicę Łańcuta?

Opublikowano: 2022-06-21 09:38:00, przez: admin, w kategorii: Inwestycje

PODKARPACKIE. O kontrakt walczy aż 9 firm. A jest o co! PZDW zarezerwowało na inwestycję 45 800 000 zł.

Fot. GDDKiA (obwodnica Łańcuta w ciągu drogi nr 94)

Fot. GDDKiA (obwodnica Łańcuta w ciągu drogi nr 94)

  

Obwodnica wschodnia powstać ma w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 877, od węzła A4 „Łańcut” do drogi krajowej Nr 94 w Głuchowie. Chodzi w sumie o odcinek drogi o długości ok. 3386 m. Jak już wspomnieliśmy, przedsięwzięcie będzie realizowane w formule „zaprojektuj i wybuduj”.

 

Niestety, żadna ze złożonych ofert nie mieści się w założonym przez PZDW limicie. No dobrze, „nie mieści się” to złe określenie. Cena najtańszej oferty wynosi bowiem 68 949 015 zł. Złożyła ją firma Antex II (Lubycza Królewska). Druga w kolejności jest oferta konsorcjum spółek Swietelsky Rail Polska oraz Swietelsky AG (Kraków i Linz) - 70 381 299 zł, a trzecia warszawskiego Budimexu - 73 240 203 zł. A potem? Potem to zacznijcie sobie dorzucać do ostatniej z cen po kilka lub kilkadziesiąt milionów złotych, aż dojdziecie do 105 251 714 zł, bo na tyle wyceniło swoją ofertę konsorcjum PBI Infrastruktura z Kraśnika i PBI WMB z Sandomierza.

 

Instytut Polityki Energetycznej prowadzi projekt Historia Sektora Energii

Przypomnijmy, planowane przedsięwzięcie obejmować będzie m.in.: budowę drogi wojewódzkiej nr 877 (relacji Naklik - Leżajsk - Łańcut - Szklary) na odcinku od węzła autostrady A4 do połączenia z drogą krajową nr 94 wraz z niezbędnym dowiązaniem sytuacyjnym i wysokościowym planowanego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 877 do istniejącego skrzyżowania typu rondo na istniejącej drodze wojewódzkiej nr 877 oraz do północnego wlotu ronda na drodze krajowej nr 94; przebudowę i rozbudowę drogi powiatowej nr 1521R (relacji Czarna - Wola Dalsza); rozbudowę drogi powiatowej nr 1519R (relacji Łańcut (Podzwierzyniec) - Białobrzegi); rozbudowę drogi gminnej nr 109608R (relacji Łańcut - Głuchów) w zakresie m.in. budowy chodnika; budowę łącznika do drogi gminnej nr 109676R; rozbudowę drogi gminnej nr 109676R (ul. Zielona); rozbudowę, budowę skrzyżowań z istniejącymi drogami, w tym budowę dwóch rond; przebudowę i rozbudowę odcinków innych dróg publicznych w strefie skrzyżowań; budowę zjazdów na drogi wewnętrzne; budowę jezdni dodatkowych - przebudowę jezdni dodatkowej obsługującej autostradę A4 na długości około 109,61m, budowę utwardzenia terenu na potrzeby utrzymania o długości ok. 65 m, budowę i przebudowę chodników, zatok autobusowych i miejsc do zawracania pojazdów w ciągu drogi wojewódzkiej nr 878.

 

O całej reszcie infrastruktury (odwodnienie, kanalizacja, oświetlenie) chyba nie trzeba już wspominać.

 

Zakończenie inwestycji planowane jest na październik 2023 r.

 

Do 80 proc. kosztów budowy będzie pochodziło z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, a pozostałe około 20 proc. z budżetu województwa podkarpackiego.

 

Fot. GDDKiA (obwodnica Łańcuta w ciągu drogi nr 94)

Korzystamy z plików cookies i umożliwiamy zamieszczanie ich stronom trzecim. Pliki cookies ułatwiają korzystanie z naszych serwisów. Uznajemy, że kontynuując korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.

Więcej o plikach cookies można dowiedzieć się na uruchomionej przez IAB Polska stronie: http://wszystkoociasteczkach.pl.

Zamknij