Wodorowy Autosan walczy o Poznań
SANOK. O wygraną może być jednak ciężko. Oferta konkurenta, Solarisa, jest o dobrych kilka milionów tańsza.
Fot. autosan.pl
Miejski przewoźnik z Poznania (MPK Poznań) chce kupić nawet 25 autobusów wodorowych - 15 stanowi zamówienie podstawowe, pozostałe pojazdy na prawach opcji. To już drugi przetarg dotyczący tego zakupu. Pierwszy musiał zostać unieważniony z przyczyn formalnych. Już w trakcie postępowania zdecydowano się na nieco inne rozłożenie akcentów co do zamawianych pojazdów.
MPK Poznań zarezerwowało na zakup w sumie 95 325 000 zł (zakres podstawowy - 57 195 000 zł).
Niestety, oferta firmy Solaris Bus&Coach została lepiej wyceniona. Zaproponowała ona cenę za zamówienie podstawowe w wysokości 54 089 500 zł, zaś za opcję 36 039 000 zł. W sumie więc 90 128 500 zł. Z kolei sanocki Autosan zaproponował ceny: zamówienie podstawowe - 59 800 140 zł, opcja - 39 866 760 zł. Całość opiewa na 99 666 900 zł.
Zeroemisyjny SanCity 12LFH to autobus niskopodłogowy o długości 12 metrów. Zaprojektowany został na bazie autobusu z napędem elektrycznym. W autobusie zamontowany został silnik elektryczny wraz z modułem zasilania z ogniwem paliwowym. Magazyn energii stanowią baterie litowo-tytanowe oraz zbiorniki gazu H2. Pojazd wyposażony został we wszelkie urządzenia zapewniające komfort i bezpieczeństwo podróżowania.
.